حمیدرضا حاجی‌بابایی اعلام کرد که با مصوبه مجلس حقوق ۲۰ میلیونی ۴ میلیون و حقوق یک میلیونی ۲۵۰ هزارتومان افزایش ‌می‌یابد.

با مصوبه مجلس حقوق ۲۰ میلیونی ۴ میلیون و حقوق یک میلیونی ۲۵۰ هزارتومان افزایش ‌می‌یابد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با انتقاد از مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره میزان افزایش حقوق کارمندان، گفت: در نهایت مجلس به نظر دولت درباره میزان افزایش حقوق کارکنان رأی داد. 

وی اضافه کرد: براساس مصوبه مجلس، حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۸ اضافه خواهد شد. 

نماینده مردم همدان در مجلس خاطرنشان کرد: براساس مصوبه، کسی که یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌گیرد، ۲۵۰ هزار تومان افزایش حقوق دارد و کسی که ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، ۴ میلیون حقوقش افزایش پیدا خواهد کرد. 

حاجی‌بابایی با انتقاد از مصوبه مجلس گفت: این درست نیست که میزان افزایش حقوق یک مدیر با حقوق ۲۰ میلیون تومانی ۴ میلیون تومان باشد، اما یک کارمند با حقوق یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی فقط ۲۵۰ هزار تومان حقوقش افزایش پیدا کند و این اقدام کشور ناعادلانه است. 

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی شب گذشته پارلمان و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، بند الف تبصره ۱۲ لایحه رابه تصویب رساندند.

طبق این مصوبه، پاداش پایان‌خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان‌خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۲۶/۲/۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و پاداش‌های مشابه به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده(۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی‌سال خواهد بود که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این قانون تحت این عنوان و عناوین مشابه در حکم تصرف در اموال عمومی است.

این موضوع از لایحه دولت آمده بود که غلامرضا کاتب نماینده گرمسار پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت را داد و به تصویب مجلس رسید.

پیش از این نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که طبق لایحه دولت حقوق کارکنان دولت را در سال ۹۸ به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند اما مالیات آنها به صورت پلکانی خواهدبود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.