احمد علیرضا بیگی گفت: دولت و مسئولین وزارت خارجه، رونق اقتصادی و رفع مشکلات فعلی کشور را در گرو پذیرفتن کنوانسیون‌های خارجی می‌دانند. غربی‌ها تنها فرمولی که می‌توانند برای محدود کردن کارکرد جمهوری اسلامی در رویارویی با تحریم‌های ظالمانه ارائه کنند تحمیل لوایح FATF است.

کسانی که حل مشکلات را در پذیرش FATF می‌دانند به سرنوشت مصر نگاه کنند

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین، با اشاره به بررسی  پالرمو و CFT  در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تلاش هایی که از سوی برخی برای تصویب لوایح صورت می گیرد، اظهار داشت: اختلاف بنیادی ما با دولت و مسئولین وزارت خارجه این است که آنها گشایش و رونق اقتصادی و رفع مشکلات فعلی کشور را در گرو پذیرفتن کنوانسیون های خارجی می دانند. البته در گذشته نیز در موضوع پذیرفتن برجام هم مطرح می شد که اگر برجام را بپذیریم اتفاقات مثبت و سازنده ای رخ خواهد داد، درحالیکه نتیجه این خوشبینی را  در حال حاضر شاهد هستیم.

علیرضا بیگی ادامه داد: کسانی که عبور کشور از مشکلات کنونی را در گرو الحاق به معاهداتی همچون پالرمو و سی اف تی می بینند باید به سرنوشت کشورهایی که این قبیل پیمان ها را پذیرفتند و بی چون و چرا بسیاری از خواسته های بیگانگان اجرا کردند، نگاهی بیندازند. مصر نمونه ای از این کشورهاست که می توان به شرایط کنونی آن توجه کرد. کشوری که با وجود مخاصمه مستقیم با اسرائیل، این رژیم در درون مصر سفارتخانه دارد و دولت مصر بسیاری از تعهدات را پذیرفته است. حکومت مصر سرسپرده آمریکاست و این جولان دادن اسرائیل در کشورهای منطقه با پشتوانه آمریکایی ها صورت می گیرد. درنتیجه مردم مصر هنوز نتوانسته اند به رونق و رشد اقتصادی دست یابند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: اینکه آقای عراقچی و یا افرادی مانند ایشان این موضوع را مطرح می کنند که پذیرش FATF  باعث بهبود روابط بین المللی می شود در اشتباه هستند؛ ما در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم قرار داریم؛ اگر بناست در شرایطی مانند شرایط زمان جنگ تامین مایحتاج نظامی به شیوه متعارف صورت گیرد، در این صورت پیروزی و تامین تسلیحات مورد نیاز امکان پذیر نیست زیرا در این صورت کسی حاضر نبود به ما سیم خاردار بدهد چه برسد به موشک و سلاح های پیشرفته؛ ما با استفاده از همین شیوه های غیر متعارف توانستیم در هشت سال جنگ روبروی دشمن قرار بگیریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: امروز که در جنگ اقتصادی هستیم و تحریم های ظالمانه آمریکا به ما تحمیل می شود، عده ای می خواهند خودمان را از به کار بردن شیوه های متعارف زمان شرایط جنگی محروم کنیم. این اقدام مانند این است که ما تمامی قوانین و قواعد یک اتحاد چند جانبه را قبول کنیم اما از سوی دیگر تحریم های ظالمانه آمریکا به کشور تحمیل شود. این اقدام در واقع بدین معنی است که ما دست و پای خود را ببندیم و خودمان را به خواسته های غربی ها محدود و ملزم بدانیم.

وی تصریح کرد: اگر بناست درباره چنین موضوعاتی صحبت کنیم ابتدا باید شرایط جنگی و تحریم از کشور ما برداشته شود، زیرا فقط در این صورت است که می توان دامنه کارکرد کشور را در موضوعات اقتصادی وسیع تر کرد.

علیرضا بیگی با اشاره به تمدید مهلت برای تصویب لوایح از سوی FATF اظهار داشت: غربی ها را ه دیگری ندارند و فرمولی که می‌توانند برای محدودکردن کارکرد جمهوری اسلامی در رویارویی با تحریم های ظالمانه ارائه کنند، فقط تحمیل چنین لوایحی است؛ معتقدم اروپا و آمریکا هر دو در یک سناریو ایفای نقش می کنند و آنها هم هیچ راهی ندارند جز اینکه ایران را به پذیرش FATF مجبور کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.