محمد علی حسن زاده گفت: تا بهار سال ۹۸ بنادر کوچک استان های ساحلی جنوب کشور را به بخش خصوصی واگذار می کنیم.

واگذاری بنادر جنوب کشور به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی حسن زاده، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریایی، درباره واگذاری بنادر به بخش خصوصی طی گفتگویی رادیویی، گفت: عمدتا تمرکز برای واگذاری بر بنادر کوچک استان های ساحلی جنوب کشور است.

حسن زاده با اشاره به اینکه معمولا شهر بندرهایی که معرف توسعه و اشتغال هستند، بنادر کوچک هستند، عنوان کرد: در نظر داریم حداکثر تا بهار سال ۹۸ این بنادر را به بخش خصوصی واگذار کنیم و این بخش خصوصی و تعاونی، سازمانهای هستند که می‌توانند از ظرفیت‌های این بنادر هم در حمل و نقل دریایی و هم ایجاد اشتغال و قدرت های درآمدزایی محلی استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که بنادر بر چه اساسی واگذار می شود، تاکید کرد: مدل واگذاری بنادر تمرکز و ایجاد اشتغال‌های محلی در حوزه بصری و دریایی به علاقه مندان استفاده از بنادر برای مدیریت داده می شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریایی به این سوال که چه کسانی می توانند سرمایه گذار باشند یا چه کسانی با بخش خصوصی در این رابطه کار می کنند، اینگونه پاسخ گفت: این سرمایه بستگی به طرحی دارد که برای هر یک از این بنادر استفاده می شود، مطالعه های انجام شده نشان می‌دهد بعضی از بنادر جذابیت بالایی در حوزه های تجاری دارند و برخی در جنبه‌های صیادی می توانند ایفای نقش کنند اما آن چیزی که اولویت یک سازمان بنادر است این است که بتوانیم بنادر را بیشتر در جریان تجارت کالایی و ایجاد شبکه های حمل و نقل دریایی استفاده کنیم.

وی توضیح داد: نهایتاً طرح ها را بعد از نهایی شدن اکران کرده و در آن اکران کسانی که طرح‌های بهتری ارائه دادند برنده و گیرنده بندرها خواهند بود، حجم سرمایه برای در اختیار داشتن بنادر هم بسته به طرح‌های ارائه شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.