البرز -عزیز الله شهبازی با اشاره به اینکه سرانه فضاهای آموزشی در البرز استاندارد نیست و از متوسط کشوری نیز پایین تر است، گفت: در نظام بودجه ریزی سال ۹۸ البرز به طور حتم نگاه ویژه ای به توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش البرز صورت خواهد گرفت.

استاندار البرز: سرانه فضاهای آموزشی البرز از متوسط کشوری پایین‌تر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عزیز الله شهبازی استاندار البرز صبح امروز (شنبه) در بازدید از دبستان فاطمه الزهرا (س) که با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد، با اشاره به تفاهم نامه ای که طی روزهای آینده با وزیر آموزش و پرورش منعقد می شود، گفت: درتفاهم نامه ای که تنظیم شده، مقرر شده تا هر میزان اعتباری که وزارت آموزش و پرورش برای تقویت زیرساخت های آموزشی این استان داشته باشد، البرز به میزان ۲ برابر آن را تامین خواهد کرد.

وی افزود: تخصیص این اعتبارات در جهت نوسازی، تجهیز، بازسازی و هوشمندسازی مدارس البرز بهره برداری خواهد شد.

استاندار البرز با بیان اینکه ضعف در سرانه های البرز عوامل مختلفی دارد، افزود: یکی از این موارد خدمات دهی البرز به خانواده دانش آموزانی است که از سراسر کشور به این استان مهاجرت کرده اند لذا سرانه فضاهای آموزشی در البرز  استاندارد نیست و از متوسط کشوری نیز پایین تر است.

شهبازی در ادامه افزود: در نظام بودجه ریزی سال ۹۸ البرز به طور حتم نگاه ویژه ای به توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش البرز صورت  خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه البرز در کنکور امسال خوش درخشیده و ۱۰ پله ارتقا یافته، تصریح کرد: طی گفتگویی که با وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت این وزارتخانه باید با توجه به اینکه البرز در سطح ملی خدمات ارائه می دهد، توجه بیشتری به این استان داشته باشند.

شهبازی خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت جایگاه آموزش و پرورش طرح توسعه دانشگاه فرهنگیان البرز در دستور کار است برای این منظور زمینی در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.

استاندار البرز با بیان اینکه ارتقا شاخص های کمی و کیفی آموزش و پرورش نیز از جمله موضوعات مطروحه با وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز بود، افزود: در اولین فرصت شورای آموزش و پرورش استان البرز با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود

وی در پایان گفت: در نشستی تخصصی مشکلات و موانع استان به صورت گزارشی مفصل با وزیر آموزش و پرورش مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.