همدان- اکبر کاوسی‌امید گفت: امسال بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۸ با هدف و رویکرد ارائه خدمات بهتر و توسعه نوین شهری، مسیر خود را به پایان رساند.

لزوم بررسی بودجه با رویکرد ارائه خدمات بهتر و توسعه نوین شهری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه امسال بسیاری از بخش‌ها به صورت کارشناسی و دقیق پیاده شده است، افزود: تلاش بر این است تا بتوانیم بی‌عیب و نقص و با در نظر گرفتن تمام شاخص‌های کارشناسی، مشکلات شهر و شهروندان برطرف شود.

وی با اشاره به کلیات بررسی جلسات بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری همدان، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۸ شهرداری همدان ۸۰۵ میلیارد تومان است که با ترکیب ۵۸ درصد عمرانی و ۴۲ درصد جاری در حدود ۱۴۰۰ ساعت نفر کار مفید به صورت تخصصی‌ مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار گرفت؛ همچنین علاوه بر این کمیسیون تخصصی تمام موارد بودجه به صورت همزمان در مرکز مطالعات و پژوهش‌ها و کمیسیون‌های شورا بررسی شد.

به گفته کاوسی‌امید، افزایش ۲۰ درصدی حقوق پرسنل شهرداری، کاهش هزینه‌های غیرضروری در شهرداری همدان، اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی، تأکید بر اجرای پروژه های نیمه کاره و همچنین اجرای زیرساخت‌های خزانه‌داری کل در سال ۹۸ از جمله مواردی بود که در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری همدان لحاظ شده اند.

وی؛ افزایش درآمد عوارض نوسازی(درآمد کوششی) منطقه ۱ و ۲ هر کدام به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به منظور اجرای پرژه های دارای اهمیت و پروژه های مهم فناوری اطلاعات، توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و بازآفرینی، توجه ویژه به مباحث آموزش شهروندی در بودجه سال ۹۸، الزام سازمان فناوری اطلاعات به خرید دیتاسنتر تا ۱۵ اسفندماه ۹۷، توجه ویژه به استفاده از مصالح تجدیدپذیر در ساختمان به منظور کاهش نخاله ساختمانی در ردیف آموزش شهروندی سازمان پسماند، الزام سازمان ساماندهی مشاغل شهری در سال ۹۸ به ایجاد ۴ بازارچه محلی جدید و همچنین ممنوع بودن خرید خودروهای اداری خارجی در شهرداری همدان  و توجه ویژه به حمایت از کار و کالای ایرانی از دیگر مواردی بود که در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری همدان لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به تأکیدات والزامات ذیل بودجه سال ۹۸، گفت: با توجه به تأکیدات اعضای شورای شهر و اعلام آمادگی شهرداری برای اجرای بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۸، هریک از مدیران مناطق و مدیرعامل های سازمان ها متعهد شدند در ۳ ماهه ابتدای سال آینده، حداقل ۴۰ درصد بودجه سه‌دوازدهم مصوب محقق شود.

کاوسیامید افزود: هر یک از مناطق باید نسبت به مباحث فرهنگی و ورزشی (تأمین و ایجاد حداقل یک قطعه زمین ورزشی ایمن، ارزان و در دسترس شهروندان هر منطقه) توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فرآیند ارتقای شغلی در شهرداری باید مشخص شود و افراد در جایگاه و پست خود قرار گیرند، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات اعضای شورای شهر در شهرداری از بکارگیری نیروی جدید تحت هر عنوان خودداری شود.

کاوسی امید با بیان اینکه انتظار میرود دفتر تسهیل‌گری در محلات هدف بازآفرینی توسط سازمان عمران اجرایی شود، عنوان کرد: کل بودجه مربوط به حوزه فضای سبز در بودجه پیشنهادی سال ۹۹ میبایست در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تعریف شود، همچنین  به منظور حفظ درختان در پروژه‌های تفکیکی جانمایی درختان مشخص و بر اساس آن، نقشه تفکیکی ارائه شود.

وی همچنین انجام طرح‌های مطالعاتی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در پیاده‌راه‌ها، در نظر گرفتن روکش آسفالت معابر اصلی و همچنین مناطق بازآفرینی، تملک و بازگشایی و عملیات عمرانی ورودی‌های شهر (تهران-کرمانشاه-ملایر )، اتمام پروژه ساماندهی بلوار ارم تا پایان مرداد ۹۸، اجرای سیستم آبیاری مکانیزه مناطق و همچنین تأمین آب و توسعه فضای سبز بوستان ولایت (صرفاً عملیات عمرانی نیمه‌تمام) به عنوان اولویت اصلی را از دیگر تأکیدات و الزامات ذیل بودجه سال ۹۸ برشمرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به عنوان بهره‌بردار بر فرایند اجرایی پروژه‌های فرهنگی و ورزشی مورد تأکید است، گفت: شهرداری همدان موظف است تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۸ نسبت به تدوین دستورالعمل ساماندهی مساعدت‌ها و مشارکت‌ها اقدام و به منظور بررسی و تصویب به شورای شهر ارسال کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.