شبکه ان‌بی‌سی گزارش داد آمریکا و کره جنوبی بهار ۲۰۱۹ شدت دو رزمایش مشترک خود را که هر سال در آن شرکت می‌کنند، کاهش می‌دهند.

واشنگتن و سئول رزمایش‌های مشترک خود را کاهش می‌دهند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه ان بی سی آمریکا جمعه گزارش داد ­آمریکا و کره جنوبی بهار ۲۰۱۹، شدت دو رزمایش مشترک خود را که هر سال در آن شرکت می‌کنند، کاهش می‌دهند.

بنابر اعلام شبکه ان بی سی، رزمایش‌های «کی ریزالاو» Key Resolve و «فول ایگل» Foal Eagle این بار جای خود را به «تمرینی ویژه برای یک مأموریت» خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این تصمیم در صورتی که تأیید شود در پی برگزاری دومین نشست بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گرفته می‌شود که روز پنجشنبه بدون نتیجه پایان یافت.

بنابر اعلام شبکه ان بی سی، مسئولان آمریکایی علاقه دارند که بگویند تصمیم به کوچک کردن این رزمایش‌ها از خیلی وقت پیش مد نظر قرار گرفته بود و ربطی به این نشست ندارد. واشنگتن و سئول قرار است در روزهای آینده در این خصوص خبری را اعلام کنند.

رئیس جمهور آمریکا در پایان نخستین نشست خود با رهبر کره شمالی که ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ در سنگاپور برگزار شد، گفته بود که قصد دارد این تمرین‌های نظامی مشترک را به علت هزینه بسیار بالای آن‌ها به حال تعلیق بیاورد. معمولا ده‌ها هزار سرباز دو کشور در رزمایش‌های «کی ریزالو» (تمرین فرماندهی) و «فول ایگل» (تمرین نبرد) شرکت می‌کنند. پیونگ یانگ این رزمایش‌ها را تمرین حمله به کره شمالی تلقی می‌کند.

حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند، میراثی به جا مانده از دوران جنگ دو کره (۱۹۵۳-۱۹۵۰) که با یک معاهده ترک مخاصمه و نه صلح پایان یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.