عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است: تصمیم‌گیری در مورد لوایح پالرمو وCFT به رفتار و اراده اروپایی‌ها به عنوان طرف‌ مقابل بستگی دارد لذا تعیین تکلیف این دو لایحه به تعویق افتاد.

فرصت‌خواهی مجمع برای بررسی پالرمو و CFT با هدف سنجش اراده اروپایی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با یادآوری به تعویق افتادن تصمیم‌گیری درباره لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: تصمیم جمهوری اسلامی در مورد لوایح پالرمو وCFT  به رفتار اروپایی‌ها به عنوان طرف مقابل بستگی دارد لذا اراده طرف مقابل در نوع تصمیم‌گیری ما تاثیر دارد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به این موضوع و ابعاد گسترده و پیچیده لوایح، مجمع تشخیص نیازمند فرصت بررسی بیشتر دو لایحه و بررسی رفتار طرف مقابل است.

وی افزود: در واقع عملکرد اروپایی‌ها به عنوان طرف مقابل ابعادی از تصمیم‌گیری درباره لوایح پالرمو و CFT است، ما نمی‌توانیم تعهد یک جانبه بدهیم، تعهدات باید دو طرفه باشد به نوعی که طرف مقابل هم عزم و اراده خود را نشان دهد تا تجربه برجام تکرار نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، گفت: از سوی دیگر مجمع تشخیص باید تبعات تصمیم خود را بسنجد و بنا بر شرایط لوایح را رد یا تایید کند، به همین جهت در جلسه امروز مجمع نتیجه‌گیری نشد و قرار شد تا در فرصت بیشتر تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.