معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با بیان اینکه در حوزه اقتصاد، نظام اختصاصی تعریف نکرده‌ایم،گفت:همچنان بر سر همان نظام ۶۰سال پیش هستیم و اکنون زمان پوست اندازی اقتصادی فرا رسیده است.

زمان پوست اندازی اقتصاد کشور فرا رسیده است

 به گزارش قدس آنلاین، عیسی منصوری در همایش تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغال‌زای کشور، گفت: در این دوره‌ای که کشور تجربه می‌کند باید بیش از گله از هم یکدیگر را تقویت کنیم تا هم افزایی اتفاق بیفتد.

منصوری افزود: اگر ما در مورد استقلال و هژمونی قدرت حرف می‌زنیم باید قواعد را بشناسیم و علائم تمدن و فرهنگمان را همه جا ببینیم. در حوزه فرهنگ و دین ما از ابتدای انقلاب، نظام حکمرانی تعریف کردیم، در حوزه قدرت ما در ابتدا توانایی زیادی نداشتیم و حالا رشد کردیم و اوج گرفتیم، ما برای این قدرت، نظام اختصاصی خودمان را داریم.

منصوری با بیان اینکه سوال این است که در حوزه اقتصاد چه نظام اختصاصی تعریف کرده ایم، گفت: همچنان بر سر همان نظام شصت سال پیش هستیم اما حالا زمان پوست اندازی در حوزه اقتصاد رسیده است.

به گفته او کارآفرین باید ریسک پذیر باشد، امروز هم به عنوان مؤلفه اول تغییر نظام اقتصادی باید ببینم بحث مالکیت بخش خصوصی چیست؟

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار ادامه داد: اگر قرار است ما هم هژمونی مختص خودمان را داشته باشیم در گام اول رفتارهای ما رفتارهای نظامی‌گری خواهد بود و در قسمت بعدی رفتاری‌های فرهنگی و طبیعتاً در زمان بعدی نوبت به توسعه است.

وی افزود: اگر قرار است پوست اندازی اتفاق بیفتد باید تحول اساسی باشد، در صورتی هنوز در کشور ما نحوه تبدیل دانش به اقتصاد شکل نگرفته است. از طرفی یکی از معیارهای مردمی بودن اقتصاد مشارکت اقتصادی مردم است اما این در کشور ما صورت نمی‌گیرد به این دلیل که نوع نگاه حاکمیت چنین است و همین باعث می‌شود که رشد اقتصادی کافی نباشد.

منصوری گفت: در حال حاضر در چند حوزه کار می‌کنیم تا یک نظام حکمرانی خوب در حوزه اقتصادی را پایه گذاری کنیم، امروز در حال کار روی آن با بخش خصوصی هستیم و سند ملی اشتغال در برنامه جدید توسعه تدوین شده است که محور آن بر کارآفرینی است.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار کرد: ما در دراز مدت می‌توانیم بهره‌ورتر باشیم اما نظام تأمین مالی کشور نظام مناسبی نیست، امیدواریم نه قوانین کلی بلکه روندها تغییر کند و اصلاح شود.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که آرام آرام روش‌های قدیمی جای خود را به روش‌های جدید دهند، به نظر می‌رسد که مسئولان بخش‌های دیگر از جمله قوه قضائیه نیز در حال تغییر نگاه نسبت به کارآفرینی و سرمایه گذاری است.

منصوری همچنین از رونمایی سامانه «سپام» به منظور جلوگیری از ریزش ۳۰ درصدی نیروی کار به دلیل دخالت‌های دولتی خبر داد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.