سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: اختلاف با نماینده خواف به منظور معرفی فرماندار این شهرستان صحت ندارد.

انتصاب فرماندار خواف معطل اعلام وزارت کشور /اختلاف با نماینده خواف در مجلس بخاطر فرماندار جدید؟!

به گزارش قدس آنلاین، اگر روز شمار تقویم را مرور کنیم بیش از شش ماه است که شهرستان خواف بدون فرماندار اداره میشود،  روزهایی که برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است . دقیقا در هفته دولت و درست در زمانی که مسئولان دولتی آماده ارائه گزارش عملکرد خود بودند ، مراجع قضایی ،  فرماندار شهرستان خواف را که از دانشگاه فردوسی به وزارت کشور مامور به خدمت شده بود ،بازداشت کردند. درهمان دلیل بازداشت وی ، برخی اتهامات مالی عنوان شد که هنوز جزییات آن از سوی مقامات قضایی افشا نشده است .  شهرستان خواف بالغ بر 140هزار نفر جمعیت دارد که بخشی از آنرا جمعیت اهل تسنن وبخشی رانیز شیعیان تشکیل میدهند ، مردم این منطقه از همان زمان تاکنون پیگیر معرفی فرماندار این شهرستان بوده اند این درحالی است که طی این مدت شهرستانی با این وسعت و نیازهای مختلف امنیتی و  اقتصادی با سرپرست اداره می شود. بر همه آشکار است که حیطه اختیارات سرپرست بسیار محدود است و از انجا که دارای جایگاه محکمی نیست با قدرت در روند امور اجرایی وارد نمی شود . بنا برشنیده ها معرفی نشدن فرماندار جدید به اختلاف میان وزارت کشور و نماینده مردم خواف مرتبط میشود ولی دود همه این اختلافها و سو مدیریت ها  در مرحله اول به چشم مردم منطقه و سپس مردم استان خواهد رفت .
***منتظر پاسخ وزارت کشور هستیم
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این باره به قدس آنلاین گفت: گزینه فرمانداری خواف از چند ماه پیش به وزارت کشور معرفی شده است اما هنوز پاسخی از سوی وزارتخانه در اینباره به استانداری اعلام نشده است.
علیرضا قامتی افزود: ما نیز منتظر اظهار نظر وزارت کشور در این باره هستیم و در صورت تایید فرد معرفی شده ، ابتدا جلسه ای در استانداری با وی برگزار خواهد شد و سپس مراسم معارفه صورت خواهد گرفت.
علیرضا قامتی در مورد وجود  اختلاف با نماینده این شهرستان در معرفی فرماندار ،اظهار داشت: این مطالب صرفا در حد شایعه می باشد و صحت ندارد.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در مورد فرماندار سابق خواف نیز که در هفته دولت توسط ماموران قضایی بازداشت شد هنوز رایی را صادر نکرده است و پرونده وی بلاتکلیف می باشد.
شایان ذکر است علی رغم تماس های مکرر با محمود نگهبان سلامی نماینده شهرستان خواف به منظور پیگیری این موضوع ، وی حاضر به پاسخگویی نشد و  از هرگونه اظهار نظرامتناع ورزید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.