خراسان شمالی- روح الله براتیان از ساخت و توسعه سه پارک میلاد، پیوند و جاوید در آینده ای نزدیک خبر داد.

بهره برداری از استخر روباز بانوان "بش قارداش" بعد از ایام نوروز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، روح الله براتیان شهردار بجنورد در نشست خبری گفت: تاکنون برای استخر روباز بانوان در بش قارداش پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که به هیچ عنوان مشکل بهداشتی و امنیتی ندارد و به جرات می توان گفت از یک پادگان نیز امنیتش بیشتر است که بعد از ایام نوروز به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص اینکه پلیس امنیت نیروی انتظامی امنیت این استخر را تایید نکرده است گفت: تمام مسائل امنیتی و بهداشتی و سایر دغدغه ها تدبیر شده بطوری که، راه منتفی به این پروژه، فقط یک راه ورودی است و در دامنه کوهی که این پروژه بر روی آن ساخته شده خندق حفر شده و بعد از خندق، فنس کشی و بعد از آن دیوار کشیده شده است.

وی اظهار داشت: وظیفه شهرداری اجرای پروژه است که این نهاد آن پروژه را اجرایی و به انتها رسانده است اما ایجاد امنیت بر عهده این نهاد است و دستگاه های تامین کننده امنیت، امنیت آنجا را برقرار کنند.

پروژه ای تعطیل نخواهد شد

براتیان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص پروژه های اولویت دار شهرداری در سال ۹۸، اولویت های عمرانی را بر مبنای پروژه های مهم دانست و افزود: با این وجود پروژه ای تعطیل نمی شود ولی پرداخت حقوق پرسنل و ارائه خدمات به شهروندان، سرپانگه داشتن سازمان آتش نشانی، پارک موتوری، آرامستان و رفت و روب شهر در اولویت است.

وی همچنین در پاسخ سوال دوم خبرنگار ما در رابطه با عدم تخصیص اعتبار برای تامین اتوبوس نیز گفت: قرار بود ابتدای سال ۹۷ مبلغ ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای خرید هفت دستگاه اتوبوس از محل سفر رهبری داده شود و هفت دستگاه از شهرداری تامین کند.

وی افزود: با این وجود تاکنون فقط، ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تخصیص یافته که با وجود افزایش قیمت اتوبوس از پنج میلیارد ریال به ۱۷ میلیارد ریال حتی نصف اتوبوس هم نمی توان خرید.

افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت قیر

شهردار بجنورد با توجه به اینکه بهسازی معابر سطح شهر بجنورد به تامین قیر نیاز دارد، گفت: هنوز سهمیه ۱۰ هزار تنی سال ۹۷ خراسان شمالی به استان اختصاص نیافته است که شهرداری بجنورد نیز بتواند نسبت به بهسازی معابر این شهر اقدام کند.

براتیان با اشاره به افزایش حدود ۴۰۰ درصدی قیمت قیر از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون، گفت: با این وجود به اندازه پولی که داشتیم برای آسفالت هزینه کردیم ولی چون هزینه ها بالا بود فضای کمتری آسفالت شد و بهسازی معابر شهری بجنورد معطل تامین و دریافت سهمیه قیر سال ۹۷ از سوی دولت است.

وی با یادآوری این مطلب که در سال ۹۷ اختصاص چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن قیر به استان های کشور به علت بروز اختلاف میان قوه مجریه و قوه مقننه بلاتکیف باقی مانده بود، هرچند که در حال حاضر این اختلاف رفع شده، عنوان کرد: با این وجود، هنوز سهمیه اشاره شده به استان ها اختصاص نیافته است.

براتیان افزود: سهم خراسان شمالی از این حجم قیر اشاره شده ۱۰ هزار تن است که در صورت اختصاص آن، قیر برای بهسازی معابر شهری بجنورد نیز استفاده خواهد شد.

ایجاد ۵پارک در حاشیه شهر

وی با تاکید بر توجه به حاشیه شهر، اظهار داشت: در این راستا پنج پارک در انتهای خیابان حر، دوبرار، باقرخان، میدان امام حسین (ع) و صادقه طی امسال ایجاد شده است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به ایجاد ۱۰ هکتار توتستان در حاشیه کمربندی شمال شهر، افزود: طرح توسعه این توتستان در ۲۰ هکتار دیگر نیز در دست انجام است که بزرگترین توتستان کشور خواهد بود.

میدان کارگر به چهار راه تبدیل می شود

شهردار بجنورد در خصوص اصلاح ساختار میدان کارگر بجنورد و تبدیل آن به چهارراه، گفت:با توجه به اینکه میدان کارگر قدمت ۸۴ ساله دارد ولی در طرح جامع ترافیک بررسی به عمل آماده، این میدان به دلیل عرض کم پاسخگوی ترافیک موجود نیست و الزاما و اجبارا باید تبدیل به چهار راه شود.

براتیان تاکید کرد: هم اکنون منتظر تصویب این طرح از سوی شورای همتا هستیم و در صورت موافقت ظرف ۴۸ ساعت این میدان تبدیل به چهارراه خواهد شد.

ایجاد سه پارک جدید

براتیان با بیان اینکه امسال توسعه و تکمیل پنج پارک الهیه، آرامش، آسایش و پارک صادقیه در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی آنها را شاهد هستیم، از ساخت و توسعه سه پارک میلاد، پیوند و جاوید در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی افزود: همشهریان می‌توانند در پارک میلاد به نام فرزندان متولدشده خود، در پارک پیوند درخت وصلت ازدواج خودشان و در پارک جاوید به یاد درگذشتگان خود درختی غرس کنند.

درصورت مشاهده یک متکدی در شهر یه نفردر حوزه مربوطه اخراج می شود

وی پاکسازی شهر به صورت ویژه برای آماده سازی نوروز، رنگ آمیزی جداول، نصب و ترمیم تابلوهای راهنمایی و رانندگی و بازپیرایی درختان را از مهمترین اقدامات برای این ایام ذکر کرد.

شهردار بجنورد افزود: امسال برای اولین بار پارک شهر بجنورد محلی برای تجمع نوروز خواهد بود که یک خانه روستایی با پنج هزار متر مربع وسعت و دکور روستایی در آن آماده می شود.

وی با تاکید بر اینکه از ۲۵ اسفند امسال تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده حتی یک نفر متکدی نمی تواند در شهر باشد، اظهار داشت: اگر حتی یک نفر متکدی در شهر دیده شود به ازای هر یک نفر متکدی یک نفر در حوزه مربوطه اخراج می شود.

۴۰۰غرفه روزبازار به صورت رایگان به دستفروشان

براتیان در خصوص ساماندهی دست فروشان نیز گفت: در محل چهارراه مخابرات و امیریه مرکز بزرگی برای عرضه محصولات دست فروشان ایجاد می شود و ۴۰۰ غرفه روز بازار نیز از ۱۵ اسفند تا ۲۰ فروردین ماه سال ۹۸ به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی در رابطه با قراردادهی انجام نشده با سرمایه گذاران نیز افزود: هم اینک سرمایه گذاران جواب مثبت و منفی به ما نداده اند ولی با توجه به افزایش ۴۰۰ درصدی تورم چه کسی حاضر به سرمایه گذاری می شود.

براتیان همچنین از خرید ۱۰۰ سطل زباله خبر داد که تا سه ماهه اول سال آینده در سطح شهر نصب می شود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.