رئیس اتحادیه صنف خشکبار و آجیل تهران از توقف روند صعودی قیمت ها در این بازار خبر داد.

توقف روند افزایش قیمت آجیل و خشکبار

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مصطفی احمدی در مصاحبه با رادیو افزود: طی چند ماهه گذشته قیمت آجیل و خشکبار در بازار به دلائل مختلف به خصوص کمبود شدید محصول روندی صعودی به خود گرفته بود که با تدابیر لازم این روند هم اکنون متوقف شده است.

وی همچنین اظهارداشت: امسال ۷۰ تا ۸۰ درصد خشکبار کشور به دلیل سرما زدگی شدید در فروردین ماه سال جاری کاهش یافت.

رئیس اتحادیه صنف خشکبار و آجیل تهران گفت: سالانه ۲۰۰ هزار تن پسته در کشور تولید می شد که شوربختانه امسال این رقم به ۷۰ هزار تن رسیده است.

وی در ادامه افزود: بطورکلی از مجموع ۲۰۰ هزار تن پسته در سال ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن صادرات می شد.

احمدی ضمن اشاره به اینکه آجیل و خشکبار قیمت مصوب ندارد، اظهارداشت: قیمت گذاری در این حوزه بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار و مقدار تولید است.

وی گفت: مقدار تولید آجیل و خشکبار در کشور به دلیل سرما زدگی شدید طی نخستین ماه فصل بهار دچار افت چشمگیری شد.

رئیس اتحادیه صنف خشکبار و آجیل تهران افزود: متاسفانه کمبود محصول ضمن گرانی منجر به کسادی بازار و کاهش تقاضا نیزشد به نحوی که هم اکنون فروش آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته یک چهارم شده است.

وی همچنین تفاوت قیمت ۶۰ تا ۷۰ قلم جنس آجیل و خشکبار موجود در بازار به نسبت سال گذشته را ۷۰ تا ۸۰ درصد عنوان کرد و اظهارداشت: عمده گرانی قیمت این کالاها در بازار به دلیل افت شدید تولید بوده است.

احمدی اضافه کرد: امسال بازار آجیل و خشکبار به دلیل افزایش قیمت ها و دیگر مسائل و مشکلات مبتلا به در طول سال با رکود مواجه است.

وی ضمن اشاره به سود قانونی ۱۰ درصدی فروش کالا اظهارداشت: هم اکنون اعضای اتحادیه با سود بسیار اندک در حد چهار تا پنج درصد محصولات خود را در بازارعرضه می کنند چرا که نیاز به نقدینگی دارند.

رئیس اتحادیه صنف خشکبار و آجیل تهران یادآورشد: امسال مشکلی به لحاظ تهیه و عرضه آجیل و خشکبار در بازار وجود ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.