رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: ۹۰ درصد ساخت و سازها در مشهد دارای تخلف هستند.

۹۰ درصد ساخت و سازها در مشهد تخلف است

حسین شرکاء این مطلب را در پاسخ به پرسش قدس در نشست خبری برگزاری پنجمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در مشهد عنوان کرد و افزود: تا زمانی که بودجه شهرداری‌ها توسط خودشان تأمین شود، وضعیت کنونی در شهر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر طرح مصوب تفصیلی وجود دارد که مبنای کار ماست و اگر تغییراتی انجام می‌شود به معنای زیر پا گذاشتن طرح تفصیلی است و مسئولان شورای شهر نیز اعلام کرده‌اند مشکل شهرداری‌ها از روزی آغاز شده است که تأمین بودجه به خود آن‌ها واگذار شد و هنگامی که برنامه ریزی بلندمدت برای تأمین بودجه ندارند و به مسائل اقتصاد پایدار توجه نمی‌کنند، مجبورند تأمین هزینه کنند که یکی از موارد رایج در شهر مشهد، تراکم و طبقه فروشی است.

حسین شرکاء افزود: این در حالی است که تاکنون هیچ گاه کسی سؤال نکرده است چرا این وضعیت به وجود آمده است؟ رویکردی که در حال حاضر شورای شهر و شهرداری مشهد دارند نسبت به گذشته تغییر کرده است و این موضوع را کنترل می‌کنند و به همین دلیل درآمد آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه از برگزاری پنجمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفندماه جاری در مشهد خبر داد و گفت: هدف اصلی این همایش ترویج و فرهنگ سازی و آموزش و پژوهش است که در قالب مقاله‌ها و کارگاه‌های آموزشی به شرکت کنندگان انتقال داده می‌شود.

محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: رویکرد این دوره از همایش ملی فناوری‌های نوین ساختمان، ساختمان‌های بلند مرتبه است که در محورهای آتش سوزی و ایمنی، سازه و زلزله، تأسیسات مکانیکی و برقی، انرژی و معماری پایدار، مصالح استاندارد و هوشمندسازی است که به هر موضوع این همایش که نگاهی بیندازیم، موضوع آسایش و امنیت و زندگی با کیفیت برای مردم با ترویج این رویکردها زندگی بهتر را فراهم می‌کند.

اخوان عبداللهیان تصریح کرد: به دبیرخانه این همایش ۵۵ مقاله ارسال شده است که مراحل داوری آن برگزار و ۳۲ مقاله نیز برای ارائه حضوری به این همایش انتخاب شده است و در کنار برگزاری پنجمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، نمایشگاهی با حضور ۱۷ شرکت تولیدکننده فناوری‌های نوین ساختمان برگزار می‌شود و حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مهندس به مدت دو روز در ۳۲ کارگاه آموزشی شرکت خواهند کرد و برای نخستین بار ۱۸۰ مهندس به صورت مجازی در این همایش شرکت خواهند کرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.