مرتضی صفاری نطنزی گفت: در شرایطی که کشورمان دشمنان قسم خورده ای دارد که هر روز در پی توطئه چینی و خطر آفرینی هستند، بایستی به تقویت توان دفاعی بیشتر از قبل توجه شود. کمیسیون امنیت ملی در حوزه مرزها فعالیت جدی دارد تا از بروز حوادث اخیر جلوگیری شود.

اختصاص اعتبار برای تقویت حوزه دفاعی از طریق صندوق توسعه ملی

مرتضی صفاری نطنزی نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «قدس آنلاین» درباره لزوم توجه دولت به حوزه دفاعی و عمل به بیانیه رهبری در خصوص مسائل مهم داخلی و سیاست خارجی، اظهار داشت: در شرایطی که کشورمان دشمنان قسم خورده ای دارد که هر روز در پی توطئه چینی و خطر آفرینی هستند، بایستی به تقویت توان دفاعی بیشتر از قبل توجه شود. دولت باید در حد توان، گام های موثری در این زمینه بردارد، چنانکه از طریق صندوق توسعه ملی، بودجه و اعتباری را برای تقویت حوزه دفاعی اختصاص داده تا نیازمندی های کشور تامین شود.

صفاری نطنزی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی نیز تلاش دارد در راستای افزایش توان دفاعی و امکانات امنیتی اقدامات موثرتری را انجام دهد، چنانچه کمیسیون درباره حادثه زاهدان نیز جلسه گذاشته و به بررسی و رفع مشکلات مربوط پرداخت. کمیسیون امنیت ملی در حوزه مرزها هم فعالیت جدی دارد تا از بروز حوادث اخیر جلوگیری شود و سعی دارد امکانات کافی را در اختیار نیروهای مسلح از جمله سپاه که مسئولیت حفظ مرزهای کشور را برعهده دارند، قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با تاکید بر لزوم عمل به دستورات رهبری در تمامی حوزه ها از جمله حوزه دفاعی و سیاست خارجی، افزود: اگر بخواهیم انقلاب و آرمان های خود را حفظ کرده و به توسعه پایدار برسیم، باید به اسناد چشم انداز و بیانیه رهبری توجه ویژه ای داشت. دولت و نهاهای حاکمیتی کشور بایستی برای چهل ساله دوم طراحی و برنامه ریزی داشته باشند و بر اساس برنامه مدون پیش روند.

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: مسائل اولویت دار کشور در کوتاه مدت بیشتر مسائل اقتصادی است. در کوتاه مدت هم باید برای رفع نقاط ضعف اقتصادی که می تواند فرآیندها و معضلات سیاسی را همراه خود داشته باشد راه حلی پیدا کرد. مهمترین موضوع بیکاری، مسائل بانکی، بیمه و تامین اجتماعی که در واقع از طریق آن به شکلی عدالت اجتماعی اجرایی می شود، همه جزو موضوعاتی است که باید در کوتاه مدت به آن توجه کرد. در دراز مدت هم باید اهداف سیاسی همچون تثبیت قدرت و جایگاه بین المللی و منطقه ای کشور درنظر گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.