رئیس پارلمان کویت بر ضرورت تحریم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت عربی و بین المللی از فلسطین و قدس تاکید کرد.

 تاکید بر لزوم تحریم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مرزوق الغانم رئیس پارلمان کویت خواستار درج واژه «مخالفت با عادی‌سازی روابط و تحریم سیاسی آن» در بیانیه پایانی نوزدهمین اجلاس اتحادیه پارلمان‌های عربی شد که روز یکشنبه در امان پایتخت اردن آغاز شده است.

وی در سخنانی در این اجلاس بر ضرورت تحرک عربی و بین المللی برای حمایت از قدس تاکید کرد.

الغانم با اظهارنظر درباره مسئله قدس و لزوم همبستگی با آن و نیز موضوع آشتی فلسطینی و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواستار حمایت از اردن و تلاش‌های مربوط به قیمومیت آن بر مقدسات قدس و حمایت از آن شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهاب، الغانم با لحن خشمگینانه، مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد و آن را مهمترین نکته در اظهارنظر درباره قدس دانست و گفت دشمن نمی‌خواهد که ما حتی در سخنرانی‌های خود از مسئله فلسطین حرف بزنیم.

وی خواستار تلاش‌های دیپلماتیک برای حمایتاز مسئله فلسطین شد و گفت قدس پایتخت ما بوده و هست و همچنان خواهد بود و هر کس می‌خواهد به یاری قدس برخیزد، باید به میادین مبارزه و نبرد وارد شود.

الغانم آمادگی کشورش را برای رفع شکاف میان طرف‌های فلسطینی اعلام کرد و در ادامه افزود مهمترین نقطه‌ای که نمی‌خواهم از آن غفلت کنم، موضع عادی‌سازی و تلاش‌های بین المللی مشکوک برای ترویج و تبلیغ آن است، ضرورت دارد تا موضع قاطعانه‌ای در بیانیه پایانی در این زمینه اتخاذ شود.

وی افزود می‌خواهم تاکید کنم که در بیانیه پایانی، موضوع مخالفت با عادی‌سازی روابط(با رژیم صهیونیستی) گنجانده شود.

بیست و نهمین اجلاس اتحادیه پارلمان‌های عربی با شعار قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین به میزبانی اردن در شهر امان از روز یکشنبه 12 اسفند آغاز به کار کرد، روسای 17 پارلمان عربی در این اجلاس شرکت می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.