ضیف الله الشامی، اظهارات وزیر خارجه انگلیس در جریان سفر به شهر عدن را بیانگر نقش کثیف لندن در اشغال یمن دانست.

اظهارات "هانت" بیانگر نقش کثیف انگلیس در اشغال یمن است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ضیف الله الشامی سخنگوی دولت نجات یمن خاطر نشان کرد سفر جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس به عدن و اظهارات وی جایی هیچ گونه شکی درباره نقش کثیف انگلیس در اشغال یمن باقی نمی‌گذارد.

وی افزود پس از عادی‌سازی مستقیم و علنی (با اشغالگران قدس) در ورشو، گام‌های عملی برای بازیابی نقش مخفی انگلیس در جهت اشغال یمن آغاز شده است.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، استعمارگران انگلیسی، جنوب یمن را به مدت بیش از یکصد سال اشغال کرده بودند که در نهایت ملت یمن در انقلاب اکتبر که شراره‌های آن در سال 1963 میلادی روشن شد، آنها را از سرزمین خود بیرون راندند.

انگلیس به شکل گسترده در فراهم کردن حمایت نظامی از متجاوزان سعودی و اماراتی به یمن از طریق فروش سلاح و مدیریت عملیات نظامی با افسران حاضر در اتاق‌های عملیاتی متجاوزان مشارکت دارد.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه و تحریک آمیز وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد اظهارات هانت نیت و مقصد پنهانی برای تکرار نبرد الحدیده(از سوی متجاوزان) را مورد تاکید قرار می‌دهد.

هانت در سفر به شهر عدن که در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی و مزدورانشان است، در اظهاراتی تحریک آمیز درباره شکست روند صلح در شهر الحدیده هشدار داد و گفت ما در برابر آخرین فرصت برای موفقیت روند صلح استکهلم هستیم و در صورتی که شاهد عمل نکردن دو طرف به تعهداتشان نباشیم، ممکن است شاهد مرگ آن در هفته‌های آینده باشیم.

هانت روز یکشنبه دوازدهم اسفند از ریاض وارد عدن اشغالی شد که سفر وی در چارچوب دیدار منطقه‌ای وی قرار نداشت و غیرمنتظره بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.