عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نرخ دارو در سال آینده باید به گونه ای در نظر گرفته شود که مردم در تامین آنها نگرانی نداشته باشند.

قیمت دارو  متناسب با وضعیت فعلی مردم تعیین شود

بهروز بنیادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در سال جاری  حق افزایش قیمت دارو از ۹ تا ۲۰ درصد داده شد، اما به طور  متوسط قیمت این کالا در سطح کشور  12  درصد افزایش پیدا کرد.
وی تصریح کرد: از طرفی شرایط تحریمی و مشکلاتی که  در واردات مواد اولیه دارو و همچنین مبادلات بانکی و گمرکی وجود دارد تعیین نرخ دارو در سال آینده را نامشخص کرده است از این رو این موضوع باید به خوبی مدیریت شود تا قیمت دارو متناسب با وضعیت فعلی مردم تعیین شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: با اقدامات و فعالیت هایی که انجام شد،  ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه به بخش دارو اختصاص پیدا کرد که باعث شد بخش زیادی از بدهی‌های شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در سال ۹۶ پرداخت شود و از طرفی در صورتی که اسناد و مدارک نیز کامل و آماده باشند ،  پرداختی بیمه سلامت نیز از سال جاری به صورت ماه به ماه در حال پرداخت می باشد  و بیمه تأمین اجتماعی هم این موضوع  را از شهریور ماه امسال آغاز کرده است.
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی  اظهار داشت: از طرفی کارکنان داروسازی ها نیز گلایه‌هایی از دانشگاه ها دارند مبنی بر اینکه  اگرچه داروهای تولیدی را به دانشگاه‌ها تحویل داده اند  اما دانشگاه‌ها به دلیل بدهی وجه  آن را پرداخت نمی کنند  واین موضوع  باعث شده است تا شرکت های داروسازی با کمبود نقدینگی مواجه شوند.
وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌هایی همچون هزینه‌های کاغذ و مواد پتروشیمی نیز بر قیمت دارو تاثیر گذار می باشد،  تصریح کرد:  قیمت دارو برای سال آینده در  کمیته تخصصی در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با حضور نمایندگان صنف تولید کننده دارو تعیین می‌ شود که باید به گونه ای مدیریت شود تا در این حوزه مردم نگرانی نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.