کمیته امنیت و اطلاعات پارلمان انگلیس در گزارش اخیر خود مشارکت بازجوهای این کشور در رسوایی زندان ابوغریب عراق را فاش کرد.

افشای مشارکت بازجوهای انگلیسی در رسوایی زندان ابوغریب

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اسناد افشا شده اخیر در انگلیس نشان می‌دهد بازجوهای این کشور نیز در رسوایی زندان ابوغریب عراق حضور داشتند.

زندان ابوغریب در ۳۲ کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق، در دوران صدام، دیکتاتور سابق این کشور به علت شکنجه مخالفان دولت یکی از بدنام‌ترین زندان‌های دنیا بود. این زندان در سال ۲۰۰۴ میلادی پس از تجاوز نظامی آمریکا به عراق، در اختیار نیروهای آمریکائی قرار گرفت و به محلی برای شکنجه، اعدام و سوء‌رفتار با زندانیان عراقی تبدیل شد.

افشای تصاویر شکنجه‌ها و رفتارهای غیرانسانی بازجوها و زندانبان‌های آمریکایی با افراد زندانی موجب رسوایی این کشور در سطح جهان شد. هم‌اکنون کمیته امنیت و اطلاعات پارلمان انگلیس در گزارشی ۱۵۱ صفحه‌ای فاش کرده که در زمان رسوایی شکنجه و تحقیقر زندانیان در ابوغریب، بازجوهای انگلیسی نیز در این زندان تحت کنترل آمریکایی‌ها حضور داشتند و افراد زندانی را بازجویی می‌کردند.

این گزارش در ژوئن ۲۰۱۸ به پارلمان انگلیس تحویل داده شد. بنا به این تحقیق وزارت دفاع انگلیس سال ۲۰۰۴ مخفیانه تیمی از بازجوهای خود را در زندان ابوغریب مستقر می‌کند تا در بازجویی عناصر زندانی به بازجوهای آمریکایی کمک کنند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.