سرپرست فرمانداری شهرستان بردسکن گفت: شهرستان بردسکن در دو بخش کشاورزی و معدنی، قطب خراسان رضوی محسوب می شود.

بردسکن قطب کشاورزی در خراسان رضوی است/الزام اجرای طرح مثلث اقتصادی در روستاها
به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم قاسم پور سرپرست فرمانداری شهرستان بردسکن توسعه اقتصادی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه گذاری منطقه ترشیز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بردسکن، گفت: با توجه به اینکه این همایش قراراست در ۲۸ فروردین  به میزبانی کاشمر در مرکز آموزش عالی این شهرستان برگزار شود باید این همایش با رویکرد پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هریک از شهرستان‌های ترشیز برگزار شود.

وی با اشاره به محورهای این همایش تصریح کرد: در حوزه‌های کشاورزی و امنیت غذایی، مدیریت شهری پایدار، هوشمند سازی و توسعه دیجیتال، حمل و نقل پایدار، انرژی‌های تجدید پذیر، گردشگری و صنایع دستی، صنعت، معدن و توسعه، آب و توسعه پایدار و مشارکت‌های مردمی و توسعه اقتصادی در این همایش به بحث خواهیم پرداخت.

سرپرست فرمانداری بردسکن گفت: این همایش باید بتواند رغبت و شرایط سرمایه گذاری را در منطقه فراهم کند و از آن طرف مدیران دستگاه‌های اجرایی فرش قرمز را به معنای واقعی برای سرمایه گذاران پهن خواهند کرد.

قاسم پور با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم در بردسکن این است که تاکنون پیوند درستی با دانشگاه و محیط اجرایی ایجاد نشده است افزود: برگزاری این همایش کارارزشمندی است، ولی نباید توسعه یک جانبه نگر باشد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه ریل گذاری و حرکت توسعه در شهرستان بردسکن شروع شده است و دانشگاه‌ها باید تولید تفکر اقتصادی داشته باشند.

سرپرست فرمانداری بردسکن گفت: بردسکن درحوزه معادن منطقه‌ای ثروتمندی است و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی دراین حوزه وجود دارد که می‌تواند بردسکن را به پایتخت مس شرق کشور تبدیل کند.

قاسم پور به رویکرد و سیاست‌های رزم حسینی استاندار محترم در بحث تشکیل مثلث‌های اقتصادی و تفاهم نامه‌هایی دراین رابطه اشاره کرد و ادامه داد: این مثلث باید در سطح روستاها نیز اجرایی شود.

وی تصریح کرد: توسعه همه جانبه مردم محور بر مبنای مثلث اقتصادی تبین شده است و تولید اشتغال برمبنای اقتصاد مردم محور است.

سرپرست فرمانداری بردسکن گفت: از مرکز آموزش عالی کاشمر به خاطر برگزاری این همایش تقدیر کرد و گفت: این همایش حرکتی بسیار عالمانه و می‌تواند خروجی آن به یک تصمیم گیری مطلوب و صحیح منجر شود.

قاسم پور به ظرفیت‌های شهرستان بردسکن در حوزه گردشگری و محیط زیست اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه کفه نمکی بردسکن در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است و ۱۰ درصد مرزهای شهرستان بردسکن کویر می‌باشد این آمادگی را داریم که با استفاده از بخش خصوصی احیاء و توسعه کویر نمک را داشته باشیم.

وی درپایان از معماریان رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر خواست شعبه‌ای از پردیس مرکز آموزش عالی را با رشته‌های مرتبط با منطقه در بخش کشاورزی و معدن طی تفاهم نامه‌ای در شهرستان بردسکن راه اندازی شود و مجموعه شهرستان این آمادگی را دارد که مکان و نیروی آن را تامین کند. دراین جلسه هریک از مدیران دستگاه‌های اجرایی بردسکن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و مشکلات فرآروی حوزه کاری خود را مطرح کردند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.