خوزستان_ فرهاد ایزدجو گفت: برآورد هزینه اجرایی سد "تراز" ۱۵۰ میلیارد تومان است که در مدت ۶۰ ماه به بهربرداری می رسد.

۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار استفاده از سد "تراز" است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین فرهاد ایزدجو، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان، در مراسم کلنگ زنی بهره برداری از سد مخزنی تراز در لالی با تاکید بر اینکه سدهای مخزنی برای آبرسانی و توسعه شبکه های آبیاری، لالی، مسجد سلیمان و تامین آب کشاورزی به میزان ۱۵ میلیون متر مکعب است.

ایزدجو آب مصرفی کشاورزان را در حال حاضر نامناسب خوانده و گفت: با احداث سد آب مطمئن در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، تامین نیازهای زیست محیطی به میزان ۹  و دو دهم میلی متر مکعب نیز از اهداف احداث سد است.

وی در توضیح مختصات این سد آن را از نوع بتنی، غلتکی خوانده و اظهار کرد: ارتفاع آن ۵۹ متر و حجم مخزن ۳۸ میلیون متر مکعب و برآورد هزینه اجرایی آن ۱۵۰ میلیارد تومان است که در مدت ۶۰ ماه به به ه برداری می رسد.

وی افزود: طرح آبرسانی به لالی در افق هزار و ۴۱۰ جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر را قرار است آبرسانی شوند و آب خام مورد نیاز نیز از طریق ۴ حلقه چاه به عمق۳۰۰ متر تامین و از طریق و یک خط انتقال فولادی به طول ۲۳ و سه دهم کیلومتر به ایستگاه شبکه تاسیسات منتقل می شود.

ایزدجو از وجود دو مخزن بتی ۵۰۰ متر مکعبی بین راه خبر داده و اضافه کرد: اعتبار برای این پروژه ۲۵ میلیارد تومان است که در طی ۱۸ ماه به پایان می رسد تا مردم آب با کیفیت دارا باشند.

مدیر عامل سازمان آب و برق، در بحث پروژه های آبرسانی، آبیاری و زه کشی نیز گفت: ۲۲ درصد پیشرفت داشته و قرار است آب کشاورزی منطقه را تامین کند.

وی با عنوان اینکه شبکه تحت فشار دشت آبیاری  لالی توسط جهاد نصر در حال انجام است، گفت: کار سازمان برق تامین ۴۵۰لیتر بر ثانیه آب از رودخانه تراز توسط آبگیر و ایستگاه پمپاژ است و انتقال آن به مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی از طریق خط ۹۰۰ کیلومتری به تاسیسات تحت فشار است.

ایزدجو اظهار کرد: از این سه پروژه یکی ۲۲ درصد انجام شده و دو تای دیگر آنروز مراسم کلنگ زنی آن انجام می شود که امیدواریم سریع پایان یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.