لرستان- شیرزاد نجفی به‎مناسبت هفته منابع طبیعی در سالن جلسات این اداره کل با تشکل‎های مردم نهاد این حوزه تشکیل جلسه داد.

انجام عملیات آبخیزداری تنها راه برون‎رفت سیل

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این امر مهم، تشکلهای مردم نهاد حوزه منابع طبیعی مثل همیشه یاری‌رسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری باشند.

وی به ممنوعیت بهره‌برداری از چوب های جنگل‌های شمال گریزی زد و افزود: با توجه به این ممنوعیت، متخلفان به استانهای زاگرسنشین هجوم آورده‌اند و در حال قاچاق چوب هستند.

نجفی در ادامه با تقدیر و تشکر از بدری رئیس کل دادگستری استان و رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح نمود: هر کامیونی که حامل چوب، اعم از باغی، جنگلی و... باشد و مجوزهای لازم از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را نداشته باشد توقیف خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به بارندگیهای اخیر، پوشش جنگلی غنی شده، درنتیجه احتمال وقوع حریق در فصل بهار و تابستان نیز افزایش مییابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تنها راه برونرفت از سیل شهر خرمآباد را انجام عملیات آبخیزداری دانست و بیان کرد: سیمان واقع در کف رودخانه خرمرود نه فقط باعث سرعت سیل میشود بلکه باعث عدم نفوذپذیری آب نیز خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان از تشکلهای مردم نهاد حوزه منابع طبیعی خواست که در راستای فرهنگسازی و کمک به حل چالشهای منابع طبیعی مثل همیشه کمکرسان منابع طبیعی باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.