مدعیان ایرانی وارد می شوند

حمید رضا خداشناس/ هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز پیگیری می شود که طی آن دو نماینده دیگر کشورمان به مصاف حریفان خود می روند. در یکی از بازی های امروز پرسپولیس ایران که عنوان نایب قهرمانی دوره قبل را یدک می‌کشد در نخستین بازی اش در گروه D از ساعت 30/18 در ورزشگاه آزادی میزبان پاختاکور ازبکستان است که در آخرین بازی اش در لیگ کشورش با چهار گل بنیاد کار را مغلوب کرده و با روحیه بالا به تهران آمده است. شاگردان برانکو در حالی پای به این میدان می گذارند که در لیگ برتر کشورمان صدرنشین هستند و آماده اند تا استارت لیگ قهرمانان آسیا را که به گفته سرمربی سرخپوشان سخت ترین رقابت ها در آسیاست را پر قدرت بزنند.پرسپولیس فصل گذشته با وجود محرومیت از پنجره نقل و انتقالات توانست تا فینال رقابت ها پیش برود و اگر کمی خوش شانس بود می توانست جشن قهرمانی را در آزادی به پا کند و حالا اگر چه با آن تیم هماهنگ تا حدودی فاصله گرفته است اما با اضافه شدن چند بازیکن خوب به این تیم و تجربه ای که از رقابت های سال گذشته دارد هوادارانش امیدوار به کسب نخستین قهرمانی آسیا هستند. رهایی چند بازیکن این تیم از بند مصدومیت می تواند خبر خوشی برای هواداران پرسپولیس باشد اما آنچه برانکو را در گام نخست نگران کرده شیوع ویروس آنفلوانزا در تیمش پیش از بازی با پاختاکور است.  آنچه طی دو روز گذشته در تمرینات سرخپوشان مشاهده می شد سرماخوردگی شدید دو مدافع وسط این تیم یعنی سید جلال حسینی، و محمد نادری بود که هر دو دچار ویروس آنفلوآنزا شد‌ه‌اند و کادر پزشکی تیم در تلاش برای رساندن آن‌ها به این دیدار هستند. نگرانی جدی برانکو این است که این ویروس در تیم گسترش یابد و سایر بازیکنان مهم تیم نیز به این بیماری مبتلا شوند .
 به هر حال آنچه برای مرد کروات و بازیکنان پرسپولیس مهم است پیروزی در آخرین بازی سال 97 در ورزشگاه آزادی در مقابل دیدگان طرفدارانشان است چرا که پس از این بازی پرسپولیس  برای 25 روز با هوادارانش خداحافظی خواهند کرد تا 10 فروردین 98 در داربی پایتخت  دوباره با هوادارانشان دیدار کنند. در دیگر دیدار این گروه السد قطر به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت.
 استقلال و الدحیل در اوج آمادگی
دیگر نماینده کشورمان نیز در نخستین بازی اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیاعصر امروز و از ساعت 45/18 در قطر میهمان الدحیل خواهد بود.آبی پوشان پایتخت در حالی پای به این بازی می گذارند که در اوج آمادگی به سر می برند و این روزها در شرایط ایده آلی قرار دارند. تیمی هماهنگ و بی‌رحم که خط حمله‌اش قابل کنترل نیست. مهار مهاجمان زهردار آبی‌ها سخت‌ترین کار برای مدافعان الدحیل خواهد بود. پاتوسی، منشا و ایسما مثلث وحشت آبی پوشان هستند که اگر در آسیا هم قدرت نمایی کنند، استقلال می‌تواند به راحتی از سد هر حریفی بگذرد. هر چند حریف استقلال تیمی بسیار قدرتمند است و از ستاره هایی چون بن عطیه، محمد مونتاری ،شویا ناکاجیما، مراد ناجی و یوسف العربی بهره مند است. الدحیل نیز همانند استقلال در اوج آمادگی به سر می برد و با شکست 6 بر صفر الاهلی در لیگ ستارگان قطر با روحیه بالا پا به این میدان می گذارد. بدون شک نقطه قوت این تیم خط حمله وحشتناکش است که شفر باید فکری به حالش بکند و کوچک ترین اشتباه در مقابل مهاجمان زهردار و میلیاردی الدحیل غیر قابل جبران خواهد بود. استقلال نیز نقطه قوتش در هفته های اخیر خط هافبک و مهاجمانش بوده است که با فرماندهی پاتوسی زهردار نشان داده است .تیم متمول و پر ستاره قطری یک بار فصل پیش آن هم در مرحله نیمه نهایی طعم شکست را در برابر پرسپولیس ایران چشیده که از قضا منشا هم در آن بازی گلزنی کرد و امروز اصلاً دوست ندارد در ورزشگاه خانگی در مقابل تیمی دیگر از ایران امتیاز از دست بدهد. سرمربی آلمانی استقلال فصل گذشته سربلند از گروه مرگ بیرون آمد و با وجود تیم هایی چون الهلال، العین و الریان توانست به عنوان تیم نخست صعود کند و حالا باید دید شفر برای این فصل لیگ قهرمانان و صعود از گروه فوق مرگ که الهلال، الدحیل و العین برای صعود دندان تیز کرده اند چه تدبیری اندیشیده است .شاید بزرگ ترین مشکل  شفر در این نبرد حساس، غیبت علی کریمی و روزبه چشمی باشد دو بازیکنی که عملکرد خوبی در پست هافبک دفاعی داشتند و در این بازی می توانستند عصای دست شفر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.