یزد -سید محمد بطحائی گفت : با پیگیری ها ی که درمورد پرداخت مطالبات فرهنگیان انجام شده امید داریم بتوانیم ۷۱۰میلیارد تومان از این مطالبا ت را تا پایان سال جاری پرداخت کنیم.

پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان هستیم

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش، پیش ازظهر سه شنبه درحاشیه همایش بین المللی" مدرسه ایرانی معماری ایرانی"، اظهارداشت: با پیگیری ها ی که درمورد پرداخت مطالبات فرهنگیان انجام شده و امید داریم  بتوانیم ۷۱۰میلیارد تومان از این مطالبات را تا پایان سال جاری پرداخت کنیم و مراحل اداری این کار طی شده و دستور تخصیص آن دوهفته است که به خزانه رفته و قول مساعد برای پرداخت آن تا پایان سال داده شده است.

وی افزود : نیروهای خدمات، نیروهای خارج از کشور،  نیروهای حق التدریس که یک سال است حقوق آنها پرداخت نشده و حق الزحمه امتحانات که مجموع آنها ۷۱۰میلیارد تومان است که تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

مدارس در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته اند

بطحائی تصریح کرد : مدارس ما در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته اند و علی رغم شرایط سخت اقتصادی حاضر با همت دولت و عنایت موثر  نمایندگان مجلس در بررسی لایحه  پیشنهادی، اعتبارات خوبی بری  بخش عمرانی آموزش و پرورش  پیش بینی شده  که این اعتبارات  بیش از ۳برابر  اعتبارات سال جاری است.

  وی افزود :  اگر این اعتبارات که پیش بینی شده تخصیص یابد انتظارداریم درسال آینده  گام های بلند و جدید ی درحوزه فضاهای آموزشی و مدارس ایمن و استاندار برداشته شود ومدارس ما دیگر مشکل وسایل گرمایشی و سرمایشی نداشته باشند.

وزیر اموزش و پرورش گفت : پیش بینی ما بر این است که در سال ۹۸ سال پر رونقی  برای مدارس باشد و یک هزارو ۷۰۰میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش  که امسال رشد ۲.۵برابری  داشته و تخصیص این میزان هم از بیش ۱۰۰درصد بوده و این نشان از این دارد که این موضوع برای دولت اهمیت دارد.

وی به نقش خیران درحوزه آموزش و پرورش اشاره کرد وگفت: بسیاری ازخیرین دراین حوزه مشارکت ۵۰درصدی داشته و امیدواریم در سال جدید نیز خیرین یاری گر ما باشند.

بطحائی تصریح کرد: امروزه بسیاری از مولفه ها و مفاهیم  دنیای حاضربا گذشته تغییر کرده و محیط های آموزشی هم به عنوان یکی از این متغیرها  با تغییرات زیادی مواجه شده و محیط ها ی آموزشی به معنای بسیار فراگیر ازگذشته دست پیدا کرده و این محیط ها  امروزه فاقد دیوارو حصری برای کنترل بوده و مدرسه  به عنوان محیطی  که یادگیری در آن رخ می دهد بی تاثیراز این اتفات نیست.

مدرسه  محیط یاد گیری را می سازد

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه مرکب از ارکانی است که امروزه محیط یاد گیری  را می سازد و برروی بچه ها در آن محیط با تعریف ارائه شده یادگیری اتفاق می افتد و اگر ما به فضاهای آموزشی توجه کنیم اولین ضرورت پیش رو این است  که فضای  آموزشی  یکی از عوامل موثر د ریادگیری است.

 وی ادامه داد : مدارس ما از سرویس های بهداشتی  به اندازه  لازم و با  کیفیت مناسب بهره مند  نباشند  یا حیاط آن بسیار کوچک باشد که بچه های ما نتوانند از آن استفاده کنند اصلا نمی توانند  اهداف  نظام آموزشی  را محقق  کننند و تجهیزات آموزشی ما درمدارس باید مرتب واکاوی و مورد تجدید نظر  قرار بگیرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.