پیروز حناچی در خصوص انتقال پایتخت از تهران گفت: تمرکززدایی از تهران بررسی می‌شود و معاون اول رئیس‌جمهور جلساتی در این باره داشته است.

شهردار تهران: تمرکز زدایی از تهران بررسی می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه ۲۱ که با حضور بخش خصوصی انجام شده است،‌گفت: کاری که امروز انجام شده است بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مسئولین منطقه ۲۱ به درستی به سراغ استفاده از این ظرفیت‌ها رفته‌اند گفت:شهرداری‌ها با همکاری بخش خصوصی و همکاران در صنایع اقداماتی صورت گرفته است که امروز شاهدیم لکه‌های فضای سبز را تثبیت و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی همچنین به احداث پروژه دوگاز اشاره کرد و گفت: این نقطه یکی از گره‌های اصلی ترافیک بود که شهروندان وقت زیادی را در راهبندان‌های آن صرف می‌کردند.شهردار منطقه وعده داده است که در نیمه شعبان این تقاطع غیرهمسطح افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی همچنین به بازدید خود از پروژه بازار قطعات اشاره کرد و گفت:‌این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت شهرداری صورت گرفته است.

وی گفت: در پروژه‌هایی که امروز دیدید شهرداری زمین را داده و بخش خصوصی به دلیل مسئولیت‌های اجتماعی این بوستان‌ها را تجهیز کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از بازارها مانند اوراقچی‌ها که شهرداری آن را ساخته اما کسبه رضایتی از آن ندارند، گفت:‌معمولاً پروژه‌های سرمایه گذاری زمانبر است به عنوان مثال بازار اکباتان سال‌ها طول کشید که به اوج برسد پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سال‌های اولیه اوج ندارند اما در سال‌های بعد بهتر می‌شوند و اگر بخواهیم تغییرات رخ دهیم باید با همکاری بخش خصوصی اقدام کنیم.

وی در خصوص انتقال پایتخت گفت: قانونی در این زمینه وجود دارد و بررسی‌هایی در زمینه انتقال پایتخت صورت گرفته است طرحی در مجلس بود که به قانون تبدیل شده است.

وی ادامه داد:‌مطالعات در خصوص تهران انجام شده است، آسیب‌شناسی و ساماندهی‌هایی صورت گرفته است و جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور جلساتی در این زمینه برگزار کرده است.

حناچی همچنین در خصوص بررسی برنامه حمل و نقل تهران و حومه و بررسی آسیب‌های آن گفت: این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است امکان‌سنجی‌هایی برای اقدامات و تمرکززدایی از تهران بررسی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت هزینه‌های حضور خود در تهران را نمی‌پردازد گفت: موارد جنبه حاکمیتی دارد مثلا دولت در موضوع حمل و نقل،‌ آلودگی کمک می‌کند شاید این کمک‌ها کافی نباشد و از جنس نقدی نباشد اما در فاینانس‌ها دولت کمک می‌کند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.