وزیر خارجه آمریکا در یک سخنرانی در ایالت «آیووا» ضمن اتهام‌زنی مجدد علیه ایران، به توانمندی موشکی انصارالله یمن اذعان کرده است.

پامپئو به توانمندی موشکی یمن اذعان کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک سفری به ایالت «آیووا» و سخنرانی در یک دبیرستان، از مواضع جنگ‌طلبانه ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی دفاع کرد و ناخرسندی خود را از توان موشکی انصارالله یمن ابراز داشت.

طبق بیانیه منتشر شده وزارت خارجه آمریکا، مایک پامپئو در «دبیرستان جانتسون» در آیووا سخنرانی کرد. در بخشی از این مراسم، یک دانش آموز از وزیر خارجه آمریکا درباره جنگ یمن و دلایل ادامه کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به ریاض سوال کرد.

این دانش آموز گفت: «برای من سوال است که شما چطور ارسال تسلیحات به عربستان سعودی را توجیه می‌کنید در حالی که درباره اثرات آن بر شهروندان یمنی که در معرض آسیب‌های بمباران و حملات در یمن قرار دارند، آگاهی دارید؟»

وزیر خارجه آمریکا در جواب به این سوال، ضمن توجیح تداوم حمایت‌های همه‌جانبه این کشور از ائتلاف متجاوز سعودی، ادعاهایی علیه ایران مطرح کرد.

پامپئو همچنین در پاسخ به این سوال، علنا به توانمندی موشکی یمنی‌ها و ساخت موشک در داخل این کشور اذعان کرد.

او گفت: «این یک سوال پیچیده است. دلیل اینکه ما به عربستان سعودی سلاح می‌فروشیم خیلی ساده است: آنها شریک مهم استراتژیک ایالات متحده آمریکا هستند و این موضوع همه حاضران در این اتاق را امن و ایمن قرار می‌دهد. این روابط استراتژیک برای ایالات متحده آمریکا، قطعا حیاتی است».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «یمن، یک مکان پیچیده‌ است. ایرانی‌ها سیستم‌های تسلیحاتی در اختیار حوثی‌ها (انصارالله) قرار دادند و آنها اکنون موشک‌هایی ساخته‌اند که دارد در عربستان سعودی فرود می‌آیند».

وی افزود: «هیچ آمریکایی حتی برای یک ثانیه تحمل نخواهد کرد که ایرانی‌ها موشک‌هایی به گروهی بدهند و آن گروه به دس موینس (در آمریکا) موشک پرتاب کند. من مطمئنم که شما از حکومت خود خواهید خواست که بایستد و این تهدید را به عقب براند و این همان کاری است که حکومت سعودی (در یمن) دارد انجام می‌دهد».

پامپئو همچنین از برنامه سفر خود به منطقه غرب آسیا خبر داد و گفت «ماه گذشته در خاورمیانه بودم و هفته آینده دوباره برمی‌گردم. به بیروت لبنان، اسرائیل و سپس کویت سفر خواهم کرد». وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو WOC  هم گفت که هفته آینده به منطقه غرب آسیا سفر خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.