عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روح پنهان در بیانیه گام دوم انقلاب انتقال وضعیت فعلی به وضعیت جدید است گفت: انتقال از نسل گذشته به نسل آینده، لذا مخاطب اصلی در این بیانیه جوانان هستند زیرا در جای جای این متن ردی از این هدف گیری دیده می‌شود لذا ظرفیت‌ها باید شناسایی بشود تا این تغییر متناسب صورت گیرد.

چله دوم انقلاب اسلامی، چله فتوحات بزرگ است

به گزارش قدس آنلاین،  محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی مراسمی که در مورد تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به همت بسیج اساتید تهران بزرگ برگزار شد، گفت: تبیین منویات معمار کنونی انقلاب در ساخت آینده بزرگ و باشکوه طبیعتا تکلیف این ایام است.
وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توصیفی از گذشته است برای هدف‌گیری آینده که رهبری تاکید بر تمرکز بر آن به مسئولین و مردم دارد، تمرکزی که از نوع ورود به عمق می باشد.
وی در مورد وجوه افتراق انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های دیگر اظهار داشت: انقلاب های دیگر دچار نوساناتی می‌شدند که از جنس بازگشت به نظام قبل شده است و فاصله زیادی با اصل انقلاب شان پیدا کردند در صورتیکه انقلاب اسلامی آهنگی که از روز نخست آغاز کرده و مستمرا پژواک و جریان دارد و دچار تجدید نظرطلبی از جنسی که با گذشته مقایسه شود نداشتیم، البته رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما از ابداع و نوآوری امتناع نداریم و همچنان بدون تصلب حاضرین که در ساختارهای نظام را متناسب با نیازها و ضرورت ها تغییر دهیم.
صفارهرندی با اشاره به روح حاکم بر بیانیه تاکید کرد: به زعم بنده روح پنهان در بیانیه گام دوم انقلاب انتقال وضعیت فعلی به وضعیت جدید است که می توان گفت انتقال از نسل گذشته به نسل آینده، لذا مخاطب اصلی در این بیانیه جوانان هستند زیرا در جای جای این متن ردی از این هدف گیری دیده می‌شود لذا ظرفیت‌ها باید شناسایی بشود تا این تغییر متناسب صورت گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عرصه فضای مجازی قهرمانش جوانان هستند، گفت: همزیستی نسل قبل و فعلی به صورت تعاملی و پشتیبانی باید شکل گیرد تا بتوان مختصات آینده را خوب و کامل شناخت و استفاده از اهالی هنر و ادبیات و سینما را در ترسیم سیمای چشم انداز انقلاب مهم دانست.
وی بیان داشت: چله دوم انقلاب اسلامی، چله فتوحات بزرگی است و انقلاب اسلامی انقلاب جهانی است که باید برای این مهم از امورات روزمرگی پرهیز داشت و در چارچوب کلی و دستور کار تلاش کرد. ایشان روح امید به آینده در این بیانیه را مستمر دانستند و تأکید کردند که این مهم باید مستندسازی شود و وجاهت علمی بپوشانیم. این عمل باغیر جوانان ممکن نیست.

رسالت دانشگاهیان  در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

در ادامه این نشست معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ هم گفت: سیاست فرهنگی کشور ما بر مبنای سیاست فرهنگی انقلاب اسلامی است که از جهان بینی و انسان شناسی اسلامی نشأت می‌گیرد.
سلمانی ادامه داد: در پهنه سیاست گذاری فرهنگی با بازیگران نوظهوری مواجهیم که رسالت دانشگاهیان به عنوان پیشرانه‌های این عرصه در پیاده‌سازی الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

مدرس مدیریت استراتژیک و توسعه ادامه داد در این میان نقش هنرمندان، ادیبان، جامعه شناسان و پژوهشگران حوزه علوم انسانی و اجتماعی بسیار پررنگ و الزامی است.

منبع: فارس
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.