چندی پیش به موضوع گره‌های ترافیکی بلوار دانشجوی مشهد پرداختیم و اینکه برخی از شهروندان از شرایطی که در این محدوده با حجم بالای تردد خودروها وجود دارد گلایه‌مند بودند.

گره‌های ترافیکی بلوار دانشجو و وعده‌های بی‌عمل

یکی از موارد مورد گلایه شهروندان نیز به دوربرگردان حد فاصل پل روگذر هفت تیر و میدان دانشجو برمی‌گشت که ابتدا با صرف هزینه‌هایی ساخته شد و پس از مدتی کوتاه مسدود گردید. در آن گزارش به اظهارنظر ریختگر، شهردار منطقه نیز پرداخته شد که گفته بود با بررسی‌هایی که انجام شده مشخص شد که پیش از هر اقدامی که ما انجام دهیم در طرح مصوب شهر از سوی سازمان ترافیک یک دوربرگردان در نقشه ترسیم شده است اما تا پیش از این اجرا نشده بود.

ریختگر در آن گزارش همچنین عنوان کرده بود وقتی که دوربرگردان اجرا شد دوباره بعضی‌ها معترض شدند و این بار رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی از رانندگانی که می‌خواستند از طریق دوربرگردان تغییر مسیر دهند صدای بعضی‌ها را درآورد و در نهایت موجب شد تا ما از پلیس راهور درخواست راهنمایی و مساعدت در این خصوص بکنیم.

شهردار منطقه ۱۱ مشهد پس از آن به این نکته نیز اشاره کرده بود که نظر پلیس راهور این بود که برای ایجاد دوربرگردان بدون مزاحمت و مشکل ترافیکی باید ابتدا میدان دانشجو برچیده شود و تبدیل به چهارراه شود تا بشود از دوربرگردان استفاده کرد به همین دلیل با مشورت پلیس راهور دوربرگردان را مسدود کردیم تا زمانی که مراحل تبدیل شدن میدان به چهارراه طی شود و بعد مجدد دوربرگردان را بازگشایی کنیم.

ریختگر در مورد اجرای عملیات تبدیل میدان دانشجو به چهارراه نیز گفته بود که در حال حاضر بودجه‌ای برای این کار نداریم که این مورد را اجرایی کنیم اما آنچه که مسلم است این است که مطالعات کار ابتدا توسط سازمان ترافیک انجام می‌شود و طرح هندسی هم دیده می‌شود پس از آن اختصاص بودجه می‌شود و کار عملیاتی خواهد شد.

این‌ها اظهارات شهردار منطقه ۱۱ مشهد است که چند ماه پیش در گفت‌وگو با خبرنگار ما منتشر شده بود، حالا پس از این مدت هنوز که هنوز است در خصوص تغییر شرایط موجود در خیابان دانشجو اتفاقی نیفتاده و شهروندان همچنان گلایه‌مند از وضعیت ترافیکی این منطقه هستند.

 وعده‌هایی که عملی نشد

یکی از شهروندان با اشاره به مشکلات زیادی که مردم در این محدوده دارند می‌گوید: با وجود این همه شلوغی و ترافیکی که در خیابان دانشجو وجود دارد ساکنان منطقه هر روز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند برای همین درخواست داریم مسئولان مرتبط با این موضوع چاره برای حل مشکل بیندیشند.

شهروند دیگری ادامه می‌دهد: باور کنید ما حتی برای انجام کارهای ضروری که هر از چند گاهی نیاز به ماشین داریم کلی برایمان مشکلات به وجود می‌آید تا بخواهیم از محدوده خیابان دانشجو تردد کنیم چند باری برای حل مشکل ترافیکی، پیشنهاداتی را به مسئولان شهرداری نیز منتقل کرده‌ایم که قول رسیدگی دادند اما هنوز که هنوز است خبری از اقدامی درخور توجه نشده است. فقط چند ماه پیش به یکباره دوربرگردانی در ابتدای خیابان دانشجو ساخته شد که گرهی باز نکرد و مجبور شدند خیلی زود آن را مسدود کنند.

 مسئولیت با شهرداری منطقه است

در همین زمینه با مجید بخت‌آزما، مدیر روابط عمومی سازمان ترافیک شهرداری مشهد تماس گرفتیم تا از این طریق موضوع را پیگیری کنیم.

بخت‌آزما با اشاره به اینکه هر طرح ترافیکی که قرار باشد اجرایی شود قطعاً بدون مطالعه انجام نمی‌شود، گفت: نظارت و اجرای طرح‌های مد نظر در بلوارها و خیابان‌های اصلی شهر مستقیماً با سازمان ترافیک است اما در مواردی از جمله بلوار دانشجو که خیابانی فرعی به حساب می‌آید هر اقدامی که قرار باشد انجام شود قطعاً از طریق شهرداری منطقه است. آنچه باید در شهرداری منطقه انجام شود نیز با مصوبه کمیته فنی می‌باشد که در شهرداری منطقه تشکیل می‌شود. بر همین اساس موارد مطرح شده از جمله شرایط ترافیکی و ساخت دوبرگردان و... باید از طریق شهردار منطقه پیگیری شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.