یکی از سناتورهای بانفوذ جمهوری‌خواه می‌گوید این حزب خواهان آن است که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به مصوبه‌ای الزام‌آور بدل شود که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا نتواند در آن تجدید نظر کند.

سناتور جمهوری‌خواه: خروج آمریکا از برجام باید به قانون تبدیل شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جیم اینوف» رئیس جمهوری‌خواه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز سه‌شنبه گفت امیدوار است خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران به نحوی به یک قانون الزام‌آور بدل شود تا رئیس‌جمهور آتی آمریکا نتواند به این توافق بازگردد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، اینوف که در دفتر کارش در واشنگتن در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، مدعی شد که کشورهایی مانند ایران «منتظر رفتن [دونالد] ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] هستند.»

وی افزود: «آن‌ها فکر می‌کنند که او شکست می‌خورد. ایرانی‌ها منتظرند تا توافقی را که "جان کری" [وزیر خارجه اسبق آمریکا] ساخت، مجددا برقرار کنند. فرض آن‌ها این است که او (ترامپ) از قدرت کنار می‌رود.»

این سناتور ارشد آمریکایی گفت به همین دلیل لازم است که اقدامی صورت گیرد که دو مسئله حمایت آمریکا از ارتش اسرائیل و همچنین خروج ایالات متحده از برجام به قانون بدل و تثبیت شود.

یکی از ایده‌های مطرح شده در این مورد این است که جمهوری‌خواهان سنا خروج آمریکا از برجام را به یکی از بندهای لایحه بودجه دفاعی آمریکا بدل کنند. یک سخنگوی اینوف گفته او دوست دارد شاهد تحقق این هدف باشد، هرچند که در این مورد انعطاف دارد.

در حال حاضر سنا در کنترل جمهوری‌خواهان است و اکثریت مجلس نمایندگان را هم دموکرات‌ها در اختیار دارند. همین امر گنجاندن بند الزام خروج آمریکا از برجام در لایحه بودجه دفاعی را برای جمهوری‌خواهان دشوار می‌کند. بر اساس قوانین کنگره آمریکا، هر طرح برای تبدیل شدن به قانون باید هم در سنا و هم در مجلس نمایندگان تصویب شده و نهایتا به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.