منابع مطلع در عربستان از بروز اختلاف شدید بین ولیعهد و پادشاه سعودی در زمان سفر اخیر او به مصر خبر دادند.

بروز اختلاف شدید میان پادشاه و ولیعهد سعودی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از منابع مطلع در عربستان، از نشانه‌های فزاینده بروز اختلاف شدید بین سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی، با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، خبر داد.

این روزنامه نوشت اختلاف بین پادشاه و ولیعهد سعودی ماه گذشته در زمان سفر شاه عربستان به مصر تشدید شد و ملک سلمان هشدارهایی از سوی مشاوران خود درباره احتمال تصمیم ولیعهد برای اقدامی علیه او، دریافت کرد. در این میان، ملک سلمان تیم حفاظت مصری را در زمان حضورش در این کشور مرخص کرد.

گاردین به نقل از این منبع، افزود: احکامی که محمد بن سلمان در زمان سفر شاه سعودی به مصر صادر کرد و از جمله آن‌ها منصوب کردن خالد بن سلمان (پسر پادشاه سعودی) به عنوان معاون وزیر دفاع و ریما بنت بندر بن سلطان به عنوان سفیر عربستان در واشنگتن بود، بدون اطلاع ملک سلمان صورت گرفت و او در زمان حضور خود در مصر، از رسانه‌ها از صدور این احکام اطلاع پیدا کرد و خشمگین شد. به ویژه که هنوز منصوب کردن خالد بن سلمان برای در یک پست بلندپایه را زود می‌داند.

این روزنامه یادآور شد رفتن محمد بن سلمان به روی پشت‌بام کعبه در ماه گذشته هم موج خشم و اعتراض شماری از علمای سعودی را برانگیخت و آن‌ها به ملک سلمان اعلام کردند این رفتار ناشایست بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.