عضو کمیسیون فرهنگی گفت: با وجود اینکه بنده به موقع و قبل از انعقاد قرارداد اجاره هتل ها به مسئولان حج و زیارت درباره کنترل و مدیریت گرانی تذکر دادم اما آنها به این تذکرات توجهی نشان نداده اند.

پژمانفر: دولت به تذکرات مجلس درباره کاهش نرخ حج توجهی نکرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به نرخ بالای فیش حج ۹۸، اظهار داشت: علی رغم اینکه بنده به موقع و قبل از انعقاد قرارداد اجاره هتل ها به مسئولان حج و زیارت درباره کنترل و مدیریت گرانی تذکر دادم اما زمانی که بررسی کردم متوجه شدم که متاسفانه آنها به این تذکرات توجهی نشان نداده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه قیمت اعلام شده برای مردم سنگین است، افزود: بنده با وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج و زیارت صحبت کردم که با استفاده از روش های جایگزین حداقل ۵ میلیون تومان  هزینه حج را کاهش دهند اما متاسفانه به این موضوع توجه نکردند.

پژمانفر با اشاره به هزینه اسکان حجاج گفت: مهم ترین مولفه ای که در هزینه حج تاثیر گذار است بحث اسکان حجاج است. یعنی حدود ۶۰ درصد هزینه ای که یک حاجی در این سفر پرداخت می کند صرف اسکان و محل اقامت آنها می شود این در حالی است که  آقایان نسبتا گران ترین هتل ها را اجاره کرده اند که هزینه آن از جیب مردم تامین می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: پیشنهادم این است که مانند گذشته که ساختمان های مورد استفاده حجاج به صورت شُقه ای بود که حداقل ۵ میلیون تومان زیر قیمت فعلی هزینه ها را کاهش می داد، این بار نیز حداقل ۱۰ درصد اسکان حجاج از این طریق صورت می گرفت و به متقاضیان حج این اختیار داده می شد که از هتل ها و یا شقه ها برای اقامت خود استفاده کنند و مردم باتوجه به هزینه  مدنظر محل اقامت خود را انتخاب می کردند.

پژمانفر با بیان اینکه سازمان حج با مدیریت کاملا خودسرانه علی رغم پیشنهادات مجلس هزینه بالایی را به متقاضیان حج تحمیل کردند، تاکید کرد: وزارت ارشاد و سازمان حج و زیارت باید نسبت به هزینه بالایی که به حجاج تحمیل شده که می توانست بسیار کمتر از این باشد پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی  در پایان با تاکید براینکه بنده این موضوع را در کمیسیون فرهنگی پیگیری خواهم کرد، خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص مدیریت هزینه غذا که یکی از فاکتورهای کاهش هزینه حج محسوب می شود تذکراتی دادم که نمیدانم آقایان چقدر این تذکر را رعایت می کنند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.