آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، گفت: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در دوران مسئولیتش پیوسته ‌دنبال توسعه و ترویج معارف اسلامی بود و حرم مطهر رضوی را قطب فرهنگی کشور کرد.

آیت‌الله واعظ‌طبسی پیوسته به‌دنبال توسعه و ترویج معارف اسلامی بود

به گزارش قدس آنلاین و  به‌نقل از آستان‌نیوز، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، در ویژه برنامه بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله واعظ‌طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور عموم زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: آیت‌الله طبسی پس از یک عمر تلاش و مجاهدت در دوران قبل و بعد از انقلاب در اسفندماه سال ۹۴ دارفانی را وداع گفت، ایشان برای این آستان مقدس زحمات زیادی متحمل شدند و کارنامه‌ درخشانی را از خود به جای گذاشتند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: آیت‌الله طبسی در راستای احیای امر اهل بیت(ع) افزون بر اینکه خویشتن را وقف کرد به صورت شبانه‌روزی نیز فعالیت فرهنگی و عمرانی داشت. ترویج معارف اهل بیت(ع) یکی از توصیه‌های موکد ائمه ‌هدی(ع) به‌شمار می‌رود که آیت‌الله واعظ طبسی خویشتن را وقف این مهم کرد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه انسان اگر بخواهد مروج سیره اهل بیت(ع) باشد حتما باید اهل معرفت، دینداری و ساده‌زیستی باشد، عنوان کرد: تبلیغ شبانه‌روزی و رفع موانع تبلیغی که غالبا از سوی دشمنان ایجاد می‌شود دو شاخصه مهم ترویج معارف اهل بیت(ع) به‌شمار می‌رود که مومنان باید در ابعاد گفتاری، رفتاری و عملی آن را انجام داده و در این مسیر به خدای متعال توکل کنند.

وی بیان کرد: توصیه اهل بیت(ع) برای ترویج معارف ناب محمدی(ص) یک فراخوان عمومی است که مسئولان باید بیشتر به آن توجه کرده و آن را یک اصل مهم در فعالیت‌های خود برگزینند.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: عمل به گفتار، از سیره‌ اهل بیت(ع) محسوب می‌شود که همه ما باید آن را سرلوحه رفتاری و گفتاری خویش قرار دهیم، مومنان نباید فقط اهل گفتار باشند بلکه به گفتار نیکوی خویش نیز جامه عمل بپوشانند.

وی اظهار کرد: امام رضا(ع) در مسیر نیشابور در بیان حدیث معروف‌شان دو نکته مهم توحید باوری و ولایتمداری را متذکر شدند، ایشان این دو نکته را با ظرافت و دقت بسیار بالا بیان کردن تا خوب در جان و روح شنوندگان بنشیند و برای آیندگان نیز باقی بماند.

سعیدی با اشاره به اینکه دشمنان پیوسته به دنبال وحشت انداختن در بین امت مسلمانند، گفت: رهبر انقلاب بارها به مردم به ویژه مسئولان متذکر شدند که «از دشمن نهراسید، شما ملتی هستید که هشت سال جنگ را پشت سر گذاشته‌اید»، حال این جای سوال است که چرا برخی مسئولان پیوسته هراس داشته و به دنبال مذاکرات و برجام‌های دو و سه هستند؟

وی ادامه داد: مرحوم واعظ طبسی در دوران مسئولیتش پیوسته به دنبال توسعه و ترویج معارف اسلامی بود و حرم مطهر رضوی را قطب فرهنگی کشور کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تاکید کرد: پس از رحلت آیت الله طبسی، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نیز با تلاش و کوشش شبانه‌روزی خود سعی کردند خدمت آستان قدس رضوی را توسعه بدهند.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.