آیین رونمایی الگوی «محرومیت‌زدایی مردم‌محور با رویکرد نهادی» در آستان قدس رضوی و مراسم اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به زوجین مناطق مرزی با حضور تولیت آستان قدس رضوی در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی: دستیابی به تمدن اسلامی امکان‌پذیر است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، آیین رونمایی الگوی «محرومیت‌زدایی مردم‌محور با رویکرد نهادی» در آستان قدس رضوی و مراسم اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به زوجین مناطق مرزی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و آستان قدس رضوی، دیروز در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با تأکید بر اینکه قطعاً نتیجه همکاری و هم‌افزایی‌های بخش‌ها و نهادهای مختلف، محرومیت‌زدایی در کشور است، گفت: در سه سال گذشته در اقدامات محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی نهادهای دیگر در کنار خیران با این آستان مقدس همکاری داشتند که از همکاری و همراهی آن‌ها تشکر می‌کنم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: نظام مقدس اسلامی می‌خواهد تمدنی را رقم بزند که این تمدن و مدنیت دارای ویژگی‌هایی همچون استقلال، آزادی، مردمداری دینی، برخورداری انسان‌ها از مواهب حضرت حق و شکل دادن یک جامعه قرآنی است که آن جامعه از ظلم، بی‌اخلاقی و الحاد تهی خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: می‌توان بر اساس آموزه‌های اسلامی تمدنی ساخت که در آن کرامت اخلاقی، عدالت اجتماعی و احکام الهی حکمفرما باشد، در گام دومی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ابعاد آن را ترسیم فرمودند، دستیابی به چنین تمدن و جامعه‌ای امکان‌پذیر است.

 قدرت مستکبران در حال افول است

وی با بیان اینکه امروز به اعتراف تمام دوستان و دشمنان، دست برتری و توفق در تمام عرصه‌ها با نظام مقدس اسلامی است، اظهار کرد: امروز جامعه اسلامی ما جامعه‌ای بالنده و تمدن‌ساز است، ما امروز قدرت استکباری مستکبران را در حال افول می‌دانیم و این یک تحلیل نیست، بلکه یک خبر است که نشانه‌های آن کاملاً روشن و عیان به چشم می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: با وجود همه شرایطی که دشمن برای ما ایجاد کرده، ما به برکت نام امام رضا(ع) جامعه خود را در حال پیشرفت و طی کردن قله‌های تعالی می‌بینیم. وی با اشاره به اینکه امروز با اتکا به خداوند متعال و اعتماد به دستان توانای جوانان این مرز و بوم می‌توان بسیاری از گره‌ها را گشود، اظهار کرد: هر کسی در این کشور بدون اعتماد به نفس و اتکال به خدا، خود را محتاج به دیگران و گره‌گشایی را در دست دیگر کشورها می‌بیند، سخت در اشتباه است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به طرح خادمیاران رضوی اظهار کرد: امروز به برکت نام امام رضا(ع) می‌توانیم یک جریان گسترده خدمت را رقم بزنیم، در طرح توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم هیچ کس خود را محتاج دیگری نمی‌بیند، همه خادم و مخدوم علی بن موسی الرضا(ع) هستند، همه خود را تنها محتاج عنایت پروردگار می‌دانند.

وی اظهار کرد: به نظر ما سخن گفتن از جامعه بدون محروم و نیازمند سخن گزافی نیست، دور نمی‌بینیم روزی را که کشور ما فقیر و نیازمند نداشته باشد و مردم در هر شهر و روستایی از مواهب الهی بهره‌مند شوند.

 معاونت امداد از نخستین اقدامات در دوره جدید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در آغاز فعالیت بنده به عنوان خادم آستان قدس رضوی، با الهام از منشور هفت‌گانه مقام معظم رهبری، در نخستین اقدام‌ها معاونت امداد مستضعفان را تشکیل دادیم که فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شد و اکنون به الگوی محرومیت‌زدایی تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، از این پس همه بخش‌های آستان قدس رضوی در مأموریت مهم محرومیت‌زدایی سهیم هستند و تمامی بخش‌های اقتصادی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دنبال توانمندسازی مردم و رفع محرومیت‌ها خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه به امید آنکه جریان محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم در دستور کار همگان قرار گیرد، گفت: امیدواریم همه‌ ما بتوانیم در پرتو نورانیت حضرت رضا(ع)، زندگی نورانی، ربانی، الهی و ارزشی رقم بزنیم.

 تاکنون ۲۰۰۰ سری جهیزیه  تقدیم زوجین شده است

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی هم در این مراسم اظهار داشت: شروع زندگی مشترک این زوجین همزمان شده است با فصل جدیدی از اقدامات و فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه محرومیت‌زدایی که این اقدامات مبتنی بر حضور فعال زوجین در منطقه، شهر و استان محل زندگی خود است.

حامد صادقی افزود: اصل و هدف کار ما تمرکز بر روی جوانان و زوجین است که باید میداندار تحول در منطقه خود به سمت پیشرفت‌های معنوی و مادی در زندگی فردی و اجتماعی مورد نظر مقام معظم رهبری باشند.

وی تأکید کرد: هیچ نهاد و ارگان و سازمانی نمی‌تواند ادعا کند که محرومیت، فقر و مشکلات را به تنهایی از بین برده است و امروز شاهد همکاری صمیمانه و تعامل و همیاری سازنده آستان قدس رضوی با نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام(ره)، سازمان بهزیستی کشور، سپاه پاسداران، بسیج سازندگی، افراد نیکوکار و... هستیم و با اهدای این ۸۰۰ سری جهیزیه، در مجموع تاکنون ۲۰۰۰ سری جهیزیه تقدیم زوجین جوان در سراسر کشور شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: هدف در این گونه اقدامات، تسهیل‌گری، هدایت گری و کمک و مساعدت نهادهای انقلابی و حمایتی از گروه‌های مردمی و مؤسسات غیردولتی (مانند مؤسسات خیریه) است که از ظرفیت‌های مردمی مناطق مختلف و بخصوص مناطق مرزی در رفع محرومیت و فقر بتوان به نحو شایسته استفاده کرد.


 الگوی محرومیت‌زدایی  در راستای منشور هفت‌گانه ترسیم شده است

مشاور محرومیت‌زدایی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هم در این مراسم گفت: همکاری، همیاری و تعامل سازنده نهادها و سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، بسیج سازندگی، سپاه پاسداران و... با مجموعه تشکیلات آستان قدس رضوی در جهت رفع محرومیت از کشور و بخصوص از مناطق مرزی و کم‌برخوردار نشان از عزم جدی و ملی بخش‌های مختلف کشور برای این امر مهم دارد.

مصطفی خاکسار قهرودی اضافه کرد: اتفاق مهمی که امروز شاهد آن هستیم الگوسازی جهت محرومیت‌زدایی در این آستان نورانی و مبارک است که حاصل نتایج و تجربیات کسب شده در سه سال گذشته مدیریت فعلی آستان قدس رضوی است.

وی تصریح کرد: رونمایی از این الگو و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) یک پیام دارد و آن رسیدن به یک نقطه کامل و فراگیر و پرافتخار برای ارائه طرح و الگویی است تا حرکت افتخارآمیز انجام شده در جهت محرومیت‌زدایی توسط آستان قدس رضوی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی که با این آستان مقدس همکاری و همیاری داشته‌اند با قوت بیشتر و بهتر ادامه پیدا کند.

خاکسار قهرودی تأکید کرد: تمامی نتایج و ثمرات کسب شده، همه به برکت نام مقدس حضرت رضا(ع) و در سایه الطاف آن حضرت و همکاری و همیاری همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط بوده است و تلاش مسئولان و مدیران در آستان قدس رضوی و خارج از این دستگاه ملکوتی و در نهادها و دستگاه‌های مربوط همه در جهت تحقق منویات و موارد مندرج در منشور هفت گانه مقام معظم رهبری بوده است. خاکساری قهرودی اضافه کرد: امیدواریم توجه به محرومان و تلاش برای رفع محرومیت توسط آستان قدس رضوی به یک بخش، معاونت و واحد خاص در این آستان ملکوتی خلاصه نشود و همه بخش‌های این نهاد مقدس خود را مخاطب پیام مقام معظم رهبری و تلاش‌های لازم برای ادامه کار و مسیر انجام شده در جهت محرومیت‌زدایی بدانند. در پایان این مراسم از الگوی محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی و اهدای نمادین حواله‌های ۸۰۰ سری جهیزیه به زوجین جوان مناطق مرزی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از شخصیت‌ها و میهمانان حاضر در جلسه و مدیران استانی و آستان قدس رضوی رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.