خوزستان- معاون اول رئیس جمهور بعد از بررسی مکاتبات ارائه شده توسط فرماندار آبادان، دستور جدی حذف دژ و خاکریز مرزی آبادان را به ستاد کل نیروهای مسلح داد.

جهانگیری دستور حذف دژ و خاکریز مرزی آبادان را صادر کرد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین؛  به منظور ارائه گزارش از وضعیت شهرستان آبادان، فرماندار این شهر در یک جلسه اختصاصی با جهانگیری به طرح مشکلات آبادان پرداخت و خواستار توجه جدی دولت در بخشهای مختلف آن شد، در این جلسه سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با اشاره به این که وجود دژ و خاکریز ساحل اروند مانع گردشگری و توریسم در آبادان است، اظهار کرد:  در ٣٠ سال بعد از جنگ آبادانیها ساحل اروند را به راحتی ندیدند، در حالیکه با همت دولت ساحل اروند می تواند مهمترین جاده ساحلی بین المللی شود و صدها شغل از اروندکنار تا آبادان ایجاد نماید.

بدهی سد راه شهرداری

موسوی گفت: مردم آبادان و خرمشهر منتظر ایجاد جاده ساحلی بهمنشیر از آبادان تا خرمشهر هستند این مطالبه غیر منطقی نیست وشهرداری آبادان به دلیل بدهیهای زیاد قادر به اجرای این پروژه نمی باشد لذا امید است از اعتبارات عمرانی دولت هزینه شود.

وی ادامه داد: لایروبی اروند رود نقطه عطفی در تاریخ آبادان و خرمشهر خواهد بود خوشحالیم که دولت تدبیر و امید این امر را کاملا جدی گرفته است هزاران شغل در گرو لایروبی اروند است.

نماینده عالی دولت درآبادان با خبر اینکه انهار اروند کنار و روستاهای تابعه،  بدلیل عدم لایروبی در تجارت و کشاورزی کارایی خود را  از دست داده اند، تصریح کرد:  باید فکر جدی برای لایروبی شود، مردم آبادان تابستان سال گذشته را با تحمل و صبر وشکیبایی سپری کردند و لازم است برای سال آینده در خصوص آب شرب و کشاورزی دستورات جدی صادر شود.

وی وضعیت اشتغال، صنعت و تجارت، بندر و گمرک، خدمات شهری و مشکلات شهرداری، کشاورزی و نخیلات، آب شرب و آب روستایی ولزوم توجه به سواحل اروند و بهمن شیر را به صورت جامع به سمع و نظر معاون اول رئیس جمهور رساند و از این مقام درخواست کرد که دولت در توجه به رفع مشکلات شهرستان آبادان  و در کنار آن ایجاد زیرساختها برای مبادلات اقتصادی بین آبادان و بصره و اروندکنار با فاو، توجه ویژه داشته باشد.

قول دولت  برای رفع مشکلات آبادان

در ادامه این جلسه اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور پس از شنیدن گزارش موسوی و نحوه بیان مشکلات، یادآور شد: دولت در رفع مشکلات ذکر شده حتما برنامه ریزی می کند.

جهانگیری سپس مکاتبات ارائه شده فرماندار آبادان را بررسی و دستورات جدی در خصوص حذف دژ و خاکریز مرزی به ستاد کل نیروهای مسلح داده و اقدام به بررسی ایجاد جاده ساحلی اروند به طول ٧٠ کیلومتر کرده از استاندار خوزستان خواست پس از اخذ موافقت ستاد کل در حذف خاکریز ساحلی، ردیف اعتباری با استفاده از اعتبارات عمرانی برای ساحل سازی بهمن شیر در نظر گیرد.

 وی دستور لایروبی انهار اروندکنار  را نیز به اردکانیان وزیر نیرو صادر کرد.

گفتنی است، حذف دژ مرزی اروند رود به طول ٧٠ کیلومتر و ایجاد جاده ساحلی اروند و همچنین ایجاد جاده ساحلی بهمن‌شیر از آبادان تا خرمشهر از مهمترین مسائل مطروحه در این جلسه بود.

به نظر می‌رسد با پیگیری و اجرای این دستورات تحول عظیمی در شهرستان آبادان شاهد باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.