عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان آخرین سنگر باید با هوشیاری ضمن حفظ استقلال ایران اسلامی، راه‌های نفوذ دشمن را در لوایح غربی ببندد گفت: باید برای دور زدن تحریم‌ها فکری اساسی کرده و نباید با تصویب پالرمو و CFT دست خود را ببندیم.

با تصویب پالرمو و CFT روزنه‌های دور زدن تحریم‌ها را نبندیم

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله عباسی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص ضرر تصویب پالرمو و تعداد زیادی از لوایح غربی در کشور، گفت: دشمن‌شناسی در خصوص لوایح غربی باید مدنظر مجلس، مجمع تشخیص و نهادهای نظارتی کشور باشد.

وی افزود: لزوم دشمن‌شناسی نیازمند تئوری و تبیین این موضوع در کشورمان نیست چرا که آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی در قرارداد قبلی با جمهوری اسلامی ایران به نام برجام فقط به دنبال آن بودند تا راه‌های نفوذ به کشورمان باز شود و چندین سال ایران را معطل خود کنند تا در نهایت اهداف آنها محقق شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام تعهدات خود را در خصوص برجام انجام داده و به آن عمل کرد اما بلافاصله آمریکا زمانی که به اجرای تعهدات خود رسید از آن خارج شده و آن را پاره کرد.

عباسی تصریح کرد: هیچ تعهد و تضمینی در خصوص برخورد با آمریکا در برجام وجود نداشت و متأسفانه اروپایی‌ها هم واکنش لازم را در این باره نداشتند ضمن اینکه این سؤال وجود دارد که زمانی که ترامپ تعهدات آمریکا را در خصوص برجام زیر پا گذاشت اما آیا اروپایی‌ها ذره‌ای از تعهدات مربوط به خودشان را انجام دادند؟

وی اظهار داشت: اروپایی‌ها در خصوص برجام هم در حال سرگرم کردن ایران هستند و ذره‌ای از تعهداتشان را اجرایی نکردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: در شرایط فعلی به هیچ وجه منطقی نیست که تعهد و قرارداد جدیدی را پذیرفته و آن را مصوب کنیم چرا که تضمینی برای اجرای تعهدات طرف مقابل وجود ندارد و در چند سال گذشته این موضوع را به صورت عینی تجربه‌ کرده‌ایم.

عباسی تصریح کرد: وقتی ما به درون چاه می‌رویم ابزارهای مختلف را با خود برده و برنامه‌ریزی لازم را برای بالا آمدن از آن چاه داریم اما در برجام و یا لوایح دیگر غربی به ویژه پالرمو و CFT این ابزارها را برای بازگشت در اختیار نداشته‌ایم و تضمینی هم برای اجرای تعهدات طرف مقابل وجود ندارد.

وی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان آخرین سنگر جمهوری اسلامی ایران و شورای مشورتی می‌تواند نظر خود را در خصوص پالرمو و CFT بدهد و با هوشیاری در این خصوص تصمیم‌گیری کنند و راه‌های نفوذ دشمن را ببندد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: باید روابط دیپلماتیک خود را با دنیا حفظ کنیم که در این بخش ضعف‌هایی داریم و با وجود اینکه با بسیاری از کشورها از جمله کشورهای همسایه آن‌طور که باید و شاید توسعه روابط نداشته‌ایم ولی خود را متوجه لوایح چهارگانه کرده و اقتصاد کشورمان را بی‌سروسامان کرده‌ایم و نباید بُعد جدیدی را با روزنه‌های جدید برای نفوذ به کشورمان ایجاد کنیم ضمن اینکه باید تلاش کنیم تا راه‌های دور زدن تحریم‌ها را همچنان حفظ کرده و دشمنان را شکست دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در خصوص تصویب پالرمو و CFT هوشمندان رفتار کرد، خاطرنشان کرد: نباید هر آنچه که دشمن درخواست دارد امضا کنیم و باید به آنها استقلال عمل و قدرت جمهوری اسلامی را نشان دهیم ضمن اینکه کدام یک از این کشورهایی که این موضوعات را تصویب کرده‌اند با تحریم‌های ظالمانه شبیه تحریم‌ها علیه ایران مواجه بوده و ساختار حکومتی‌شان شبیه جمهوری اسلامی ایران است.

عباسی با تأکید بر اینکه باید استقلال، مقاومت و ایستادگی روی پای خود که از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی بوده همچنان حفظ کرده و به آن عمل کنیم لذا از اعضای مجمع می‌خواهم با دقت در موضوع پالرمو و CFT بدانند که نباید اسیر حواشی و فضاسازی حامیان این موضوع بوده و تحت تأثیر قرار گیرند. چرا که باید پاسخ محکمی به زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بدهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.