معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آخرین چهارشنبه سال مدارس شیفت عصر یک ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

مدارس شیفت عصر در چهارشنبه آخر سال زودتر تعطیل می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، رضا صابری در جلسه کارگروه با موضوع کاهش اثرات سوانح مرتبط با آتش‌سوزی چهارشنبه آخر سال که در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل اینکه دقیقاً مشخص نیست چهارشنبه هفته آینده یا آخرین چهارشنبه سال، مراسم چهارشنبه سوری برگزار می‌شود ما باید در دو هفته آمادگی لازم برای حوادث احتمالی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم کلاس‌های دانش‌آموزان شیفت عصر را یک هفته برگزار نکنیم. تعطیل شدن دانش‌آموزان احتمال ایجاد حوادث چهارشنبه سوری را بیشتر می‌کند. بهتر است جلسه‌ای برای مدیران مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار شود تا آن‌ها بتوانند برای چهارشنبه آخر سال دانش‌آموزان خود را توجیه و آگاه کنند. این کار برای مدارس پسرانه اهمیت بیشتری دارد تا نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی تصریح کرد: مانند سنوات گذشته در آخرین چهارشنبه سال دانش‌آموزان شیفت عصر یک ساعت زودتر تعطیل می‌شوند تا به خطرات احتمالی چهارشنبه سوری دچار نشود. این کار به نوعی پیشگیری محسوب می‌شود.

سبزی‌کاران، رییس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش در ادامه جلسه اظهار کرد: ما سال گذشته با مشارکت دادگستری برای مدیران و مشاوران کارگاه آموزشی ضمن خدمت برگزار کردیم. امسال نیز بهتر است برای مشاوران کارگاهی با محوریت مهارت‌های مدیریت تنظیم هیجان برگزار شود.

وی ادامه داد: نصب اطلاعیه‌ها و پیام‌های هشداردهنده ‌در تابلوی اعلانات مدارس می‌تواند از بروز حوادث احتمالی چهارشنبه سوری پیشگیری کند. برگزاری کارگاه تنظیم هیجان ویژه دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم امری ضروری است و ما باید به دنبال روش‌های جایگزین برای رفتارهای پرخطر باشیم.

رییس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از پیشنهادات من این است که تعدادی از دانش‌آموزان همیار- مشاور که آموزش‌های لازم را دیده‌اند در معابر پر رفت و آمد پیام‌های جذاب و کوتاهی را جهت آمادگی برای چهارشنبه سوری به نمایش بگذارند و از این طریق اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد.

سبزی‌کاران اظهار کرد: این طرح که ما افرادی را که در سنوات گذشته در چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند را در معرض عموم قرار دهیم پذیرفته نشد. بررسی‌های انجام شده نشان داد که آسیب این طرح بیشتر از محاسن آن خواهد بود و اثرات منفی بر روحیه افراد خواهد داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.