خوزستان_ محمد کشانی گفت: اکثر نیروهای فولاد بومی هستند و چند نیروی مدیریتی آن به تعداد انگشتان دست نمی رسند.

جز چند رده مدیریتی نیروی غیر بومی نداریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  محمد کشانی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشست صمیمانه مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با اصحاب رسانه، که شامگاه چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ برگزار شد، درباره اینکه آیا تحریم توانسته تاثیرات منفی بر این شرکت بگذارد، اظهار کرد:افزایش تولید فولاد در سال ۹۷ در شرایط تحریم بود و از ابتدای سال درایتی به عنوان کمیته مبارزه با تحریم انجام گرفت.

بومی سازی مواد اولیه

کشانی با اشاره به اینکه وابستگی به مواد اولیه خارجی به دلیل تغییر و بومی سازی مواد اولیه از قبل نیز کمتر شده، بیان کرد: بیش از ۸۵ درصد محصولات از کالای ایرانی است و ۱۵ درصد استفاده از محصولات خارجی، امروز نه تنها تولید سال گذشته را رکورد زده بلکه با توجه به قراردادهای سال ۹۸ نگرانی فروش هم نداریم.

وی درباره مسئولیت اجتماعی با تاکید بر این مهم که شرکت فولاد حومه یا شهرستانهای اطراف خود را از بدو تاسیس همیشه مد نظر داشته، اذعان کرد: فولاد با الزام در رعایت استانداردهای محیط زیستی توانسته تسری دهنده سلامت باشد و امروز با ۵۰۰ هکتار فضای سبز نقش خود را در ایفای مسئولیت اجتماعی به خوبی انجام دهد.

کشانی با توضیح اینکه در راستای ایجاد نشاط برای جوانان نیز افتتاح ورزشگاه ۳۰ هزار نفری شهدای فولاد را داشته ایم، خاطر نشان کرد: این ورزشگاه بر اساس آخرین استانداردهای جهان ساخته شده که بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار هزینه داشته است.

وی در رابطه با اشتغالزایی با خبر از اینکه شاهد توسعه از ۳.۸ میلیون تن خود را به ۵.۲ تن بوده ایم، اضافه کرد: برای تکمیل زنجیره بالادستی و پایین دستی باید با خرید فولاد شادگان، سال گذشته خط پایش زنجیره انجام و سال آینده فولاد سازی آن انجام می شود.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان تاکید کرد: فولاد باید نگاه بومی و درآمدزایی داشته و بتواند زنجیره تولید فنی ایجاد کند تا وظیفه خود را انجام دهد.
کشانی درباره اعتراضات بازنشسته ها و گروه ملی از پرداخت نشدن حقوق خود گفت: ردیف قراردادی پرسنل بازنشسته با صنایع فولاد به دلیل رسمی بودن به تامین اجتماعی سپرده می شود و دیگر مربوط به ما نیست، وگرنه پرداخت حقوق و مزایا پرسنل حال حاضر ما چهارم هر ماه پرداخت می شود.

وی خبر داد: فولاد هیچ بدهی به پرسنل و بازنشسته ها ندارد و درباره مشکلات گروه ملی تصریح کرد: محوریت بودن فولاد توانست نقش خود را اجرا کند و با پرداخت ماهی ۲۰ تا ۲۵ تن محموله برای گروه ملی منجر به راکد نماندن فعالیت آنها شود.

کشانی با بیان اینکه بررسی نیروهای این شرکت نشان می دهد اکثر نیروهای ما در اهواز و شادگان بومی هستند، اذعان کرد: چند نیروی مدیریتی غیر بومی آن به تعداد انگشتان یک دست نمی رسد.

به هیچ سازمان یا ارگانی بدهکار نیستیم

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان درباره عوارض آلایندگی به صراحت اعلام کرد شرکت خوزستان به هیچ سازمانی و نهادی بدهی ندارد، و ادمه داد: فولاد حتی در بسیاری از پروژه های شهری کمک داشته در حالیکه وظیفه ای دراین مورد نداشته است.

شورای تامین مجوز بازی در ورزشگاه فولاد را نمی دهد

این مسئول در پاسخ به برگزاری بازی در استادیوم شهدای فولاد، عنوان کرد: به دلیل اینکه پارکینگ روبروی ورزشگاه تکمیل نشده و جاده های دسترسی ۳۰۰ و کمربندی آماده نیست، شورای تامین و استان مجوزهای لازم را صادر نمی کنند.

بزرگترین صادرکننده کشور

او تاکید کرد: فولاد از ابتدای تاسیس جایگاه دومین تولید کننده فولاد تا امروز را داشته، اما بزرگترین صادر کننده فولاد در کشور به علت مزیت دسترسی به آبها است و همین باعث شده سال گذشته ۷۳ درصد تولید خود را به ۱۸ کشور دنیا صادر کند.

کشانی نقش فولاد را در بازار صادرات مناسب خوانده و گفت مشکلات به وجود آمده به دلیل تعرفه هایی است که کشور مقصد برای کالاهای ایران قرار داده با این وجود محصول نهایی فولاد صادر می شود.
وی در پایان فولاد اکسین را از پروژه های فولاد دانست که با ایجاد یک فنس فروخته شده، اذعان کرد: کمک ما به اکسین به دلیل تکمیل زنجیره فولاد، کمک به ظرفیت فولاد اکسین و اشتغالزایی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.