یزد - همزمان با ۱۷ اسفندماه، سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ۱۰ کتابخانه منتخب استان یزد میزبان طرح ملی «کتابخانه‌گردی» خواهند بود.

 ۱۰ کتابخانه عمومی استان یزد در طرح ملی "کتابخانه‌گردی" مشارکت دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی کتابخانه‌های عمومی یزد، در پانزدهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، ویژه‌برنامه «کتابخانه‌گردی» با هدف معرفی خدمات کتابخانه‌ها و تبدیل آنها به پایگاه‌های فعال فرهنگی اجتماعی، همزمان با سراسر کشور در ۱۰ کتابخانه منتخب استان اجرا خواهد شد.

براین اساس، کتابخانه‌های منتخب استان در روز شنبه ۱۸ اسفندماه از ساعت ۸ الی ۱۸ با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و کتاب‌محور، میزبان مردم، مسئولان و اهالی کتاب، فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش خواهند بود.

کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد به عنوان کتابخانه منتخب مرکز استان با برگزاری ویژه‌برنامه‌ای با حضور مقامات ارشاد استان، سالروز تأسیس نهاد را گرامی می‌دارد.

کتابخانه‌های عمومی مجتمع فرهنگی هنری ابرکوه، آیت‌الله فاضل اردکان، امام صادق(ع) اشکذر، محمد مفیدی بافق، عطایی بهاباد، سیدالشهداء(ع) اسلامیه تفت، شهید تاج فیروزه مروست، مجتمع فرهنگی هنری مهریز و الزهرا(س) بفروئیه میبد نیز  کتابخانه‌های منتخب شهرستان‌های استان درطرح کتابخانه‌گردی هستند.

عضویت رایگان در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان یزد از دیگر برنامه‌های سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و علاقه‌مندان می‌توانند با دردست داشتن یک قطعه عکس و مدرک شناسایی خود، به عضویت سراسری یا محلی کتابخانه‌ها درآیند.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز ازمردم فرهیخته استان برای شرکت در طرح کتابخانه‌گردی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دعوت کرد و گفت: تمام تلاش این است که ظرفیت لازم برای ایفای نقش افراد دغدغه مند نسبت به توسعه استان فراهم شود و گزارش برخی دستگاه‌های اجرایی  از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی نشان می‌دهد اگر در این حوزه‌ها توجه بیشتری صورت گیرد، شاهد جایگاه بهتری از استان یزد در سطح ملی خواهیم بود.

وی، با اشاره به بهره‌گیری موثر از فرصت فرهنگی انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران افزود: با توجه به نقش محوری نهاد کتابخانه‌ها درتوسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با تقویت جایگاه تصمیم‌ساز جلسات و نشست‌های انجمن کتابخانه‌های استان، انتظار می رود اقدامات موثری در سال آینده تحقق یابد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال آینده انتخاب شده است وضمن ابراز خرسندی از برگزاری برنامه کتابخانه گردی به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشوردرآستانه سال نو و روز شنبه ۱۸ اسفند ماه افزود: از تمام مردم عزیز استان یزد دعوت می‌کنم در این برنامه که از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ با محوریت کتابخانه امام علی(ع) یزد برگزار می‌شود، حضور یابند.

وی برفعال‌سازی تمام ظرفیت‌های استان در مسیر توسعه، ارتقابخشی به جایگاه کتاب در جامعه و بهره‌گیری مناسب شهر یزد از عنوان پایتخت کتاب ایران تأکید کرد.

استاندار تصریح کرد: طرح «کتابخانه‌گردی» نهاد کتابخانه‌های عمومی سرآغازی بر اقدامات دستگاه‌های فرهنگی استان به مناسبت انتخاب یزد، به عنوان پایتخت کتاب ایران است.

طالبی با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸ گفت: خوشحالیم که در آستانه شروع سال جدید، برنامه فرهنگی «کتابخانه‌گردی» به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ترتیب داده شده و اجرا می‌شود.

وی افزود: به همین مناسبت در روز شنبه ۱۸ اسفندماه ازساعت ۸ صبح الی ۱۸ ویژه‌برنامه‌هایی در کتابخانه‌های منتخب استان برگزار می‌شود و بنده نیز از همه مردم استان دعوت می‌کنم در این روز به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

طالبی کتابخانه‌گردی را سرآغازی بر اقدامات دستگاه‌های فرهنگی دریزد، پایتخت کتاب ایران دانست و گفت: مردم و مسئولان می‌توانند با شرکت درطرح کتابخانه‌گردی نهاد، به استقبال سال جدید و برنامه‌های خوب و مثبت دستگاه‌های مختلف استان بروند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.