مازندران- در اجلاسیه دبیران امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق کشور بر آسیب شناسی رفتاری و کار فرهنگی در راستای اصلاح روند بد مصرفی مشترکان تاکید شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروگاه نکا، محسن نعمتی مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا در اجلاسیه دبیران امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق سراسر کشور از تامین 11 میلیارد کیلووات ساعت انرژی شبکه برق توسط نیروگاه نکا خبر داد.

نعمتی به تامین حدود 11 میلیارد کیلووات ساعت انرژی مورد نیاز شبکه برق اشاره و اظهار کرد: با توجه به طول عمر بالا و کارکرد حدود 40 ساله این نیروگاه، نوسازی تجهیزات آن برای پایداری تولید امری ضروری است.

وی افزود: این مهم به دست متخصصان و نیروهای مجرب داخل نیروگاه در فصول گرم و سرد سال در حال انجام است.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا بر ضرورت توجه به اجرای برنامه های فرهنگی تأکید و یادآور شد: در همین راستا و در کنار تولید انرژی که وظیفه ذاتی کار ماست از کارهای فرهنگی غافل نبوده و با تمام توان در جهت ارتقای فرهنگ دینی همکاران و خانواده هایشان گام برمی داریم.

نعمتی اضافه کرد: در نتیجه فعالیتهای فرهنگی، این شرکت در زمینه های ترویج فرهنگ نورانی نماز و قرآن، امر به معروف و نهی از منکر و دیگر امور مربوط به این حوزه درارزیابی های نهادهای متولی امورفرهنگی استان حائز چندین رتبه و دریافت لوح تقدیر شده است.

ضعف برخی از مدیران را تعمیم ندهیم

در ادامه مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو با استناد به فرازی از سخنان گهربار امام علی(ع) در حکمت 23 نهج البلاغه که فرمودند "هر کس باطنش را اصلاح کند، خداوند ظاهرش را اصلاح می کند"، اظهار داشت: اگر کسی در راه دین خدا تلاش کند، خدا دنیایش را تأمین می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی یزدانپرست افزود: کسی که با خلوص نیت برای خدمت به مردم تلاش کند، نزد مردم آبرومند می شود و کسی که رابطه اش با خدا مستحکم باشد، خدا رابطه او و مردم را اصلاح می کند.

وی به خدمات و پیشرفت های علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با دستان توانمند فرزندان این انقلاب در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کارهای برجسته ای صورت گرفته و در زمینه های فنی و مهندسی و علم پیشرفته نانو به استقلال رسیدیم و در بخش های آموزش و ساخت و تولید قطعات و تجهیزات صنایع و تولید بخش اعظمی از نیازها در داخل کشور نیز جایگاه بسیار مناسبی را در سطح دنیا در اختیار داریم.

مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو رشد و شکوفایی کشور را مرهون تلاش های فرزندان انقلاب دانست و با تأکید بر هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان، خاطرنشان ساخت: مدیران متعهد ما شبانه روز برای خدمت به مردم تلاش می کنند و گامهای بلندی برای رفاه مردم برداشته شد، اما دشمنان مدام سعی می کنند که مسئولان نظام را در چشم مردم ناکارآمد جلوه دهند و بین آنان و نظام شکاف ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یزدانپرست تاکید کرد: مردم ما باید مراقب باشند تا ناخواسته در دام دشمن گرفتار نشوند و اگر ضعفی در برخی از مدیران مشاهده شد، آن را به همه مدیران تعمیم ندهند تا موجب دلسردی آنان نشود.

وی با تقدیر از مدیران صنعت آب و برق استان مازندران بخاطر همکاری در اجرای امور فرهنگی گفت: بخش فرهنگی از لحاظ کمی شرایط مطلوبی دارد اما در بخش کیفیت مثل مدیریت مصرف، ارتقا فرهنگ سازمانی، اخلاق اداری، ایجاد انگیزه در کارکنان و اعتمادسازی عمومی نسبت به مسئولین که می تواند در عبور از بحرانها بسیار کارساز باشد، کار و تلاش بیشتری را می طلبد.

مشاور وزیر نیرو همچنین از دبیران و مسئولین فرهنگی خواست تا در بخش مدیریت مصرف با بکارگیری ظرفیت روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، اساتید دانشگاهها و آموزش و پرورش و افزایش اطلاعات عموم مردم به یاری مدیران آب و برق بشتابند.

حجت الاسلام والمسلمین یزدانپرست در پایان هدف از برگزاری اجلاسیه را هم اندیشی و همفکری در اجرای برنامه های تدوین شده برای سال آتی، از بین بردن نقاط ضعف و ارتقای کیفیت برنامه های سنوات آینده و نیز ارزیابی میزان موفقیت اجرای برنامه های سالجاری عنوان کرد.

در حوزه فرهنگی باید انرژی بیشتری صرف شود

همچنین رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق مازندارن به تشریح خدمات  40 ساله انقلاب اسلامی در بخش برق استان پرداخت و گفت: تعداد ایستگاه های برق استان در مقایسه با قبل از انقلاب 8 برابر، ظرفیت ایستگاهها 45 برابر، طول خطوط انتقال بیش از 5 و نیم برابر و ظرفیت تولید برق استان دو برابر شد و از 1760 به 3600 مگاوات افزایش یافت.

حسین افضلی با اشاره به رشد فزاینده مصرف برق استان در فصل تابستان بر ضرورت فرهنگ سازی از سوی متولیان امر تاکید کرد و افزود: پیک شش ماهه دوم استان حدود 1600 مگاوات است در حالیکه بدلیل مسافرپذیر بودن استان و استفاده بی رویه از سیستمهای سرمایشی، پیک تابستان گذشته از مرز 4559 مگاوات عبور کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان امور فرهنگی را یکی از مهمترین نیازهای انسان دانست و خاطرنشان ساخت: دین در وجود انسان همچون پالایشگاه عمل می کند، اگر باورهای انسان بدرستی پرورش یابد، رفتارش اصلاح می شود و در سایه آن سعادت اجتماع و افراد آن تأمین می شود.

افضلی اضافه کرد: بنابراین یکی از امور مهم کشور که مسئولان باید نسبت به آن توجه ویژهای داشته باشند، بحث اصلاح رفتار و فرهنگ جامعه است که منشا و متولی اصلی آن آموزش و پرورش بوده و لازم است در حوزه فرهنگی وقت و انرژی بیشتری صرف شود تا از این شرایط بد اقتصادی بتوانیم به سلامت عبور کنیم.

زیرساخت های آب و برق مازندران دچار عقب ماندگی است

در ادامه مدیرعامل آب منطقه ای مازندران بر ضرورت فرهنگسازی در بخش مدیریت مصرف تأکید کرد و  گفت: بالابودن میزان تقاضا برای مصرف حداکثری آب و برق هم در بخش تأمین و هم در بخش محیط زیست مشکلات زیادی بوجود می آورد بویژه در استان مازندارن که عمده فعالیت مردم حول کشاورزی و کشت برنج متمرکز است.

محمد ابراهیم یخکشی افزود: از طرفی مسافران زیادی هم به مازندران سفر  می کنند و در شش ماهه اول سال با پیک مصرف آب شرب و آب کشاورزی مواجه هستیم و کار مدیران و پرسنل آب و برق استان به مراتب از سایر استانها سخت تر می شود.

وی با اذعان به وجود عقب ماندگی در بخش امکانات زیرساختی آب و برق استان، از تلاش مسئولان برای مطلوب سازی شرایط خبر داد و یادآور شد: سال گذشته بدلیل وجود مشکل کم آبی بخشی از زمینهای کشاورزی استان زیر کشت بهاره نرفت و علیرغم تلاش شبانه روزی متولیان امر خساراتی به کشاورزان وارد شد.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران اصلاح روند بدمصرفی مشترکان را نیازمند آسیب شناسی رفتاری و کار فرهنگی دانست و گفت: دلایل بدمصرفی و غفلت مردم از حقوق دیگران باید ریشه یابی و چاره اندیشی شود.

یخکشی تاکید کرد: باید کاری کرد تا با جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به مسئولان و اطاعت پذیری در جامعه گسترش یابد که در این مسیر علما می توانند کمک کنند تا این همراهی و فرهنگ صحیح مصرف در مردم نهادینه شود.

گفتنی است: پیش نویس برنامه های سال آینده صنعت آب و برق کشور حول 7 محور تهیه و در نشست های هم اندیشی این اجلاسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اجلاسیه دبیران امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق سراسر کشور با حضور مدیران عامل مجموعه صنعت آب و برق استان مازندران، مسئولان ستادی امور فرهنگی وزارت نیرو، شرکت توانیر، شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی و شرکت های آب منطقه ای و آبفای کشور و با هدف هم اندیشی در زمینه های تدوین و اجرای برنامه ها به مدت دو روز و به میزبانی امورفرهنگی صنعت آب و برق استان مازندران در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.