مازندران- هدایت مظلومی از نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس مازندران خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، هدایت مظلومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با تشریح برنامه های ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، به نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس استان اشاره و اظهار کرد: مسابقه انشاء نویسی با موضوع شهید و شهادت، تقدیر از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر، نامه ای به شهید و یادواره شهدای دانش آموز در مدارس استان در این ایام برگزار می شود.

وی اعزام پیام آوران ایثار به مدارس جهت روایتگری و بیان خاطرات، سخنرانی ائمه جماعات در مساجد با موضوع شهید و شهادت را از دیگر برنامه های روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اضافه کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و شهرستانها، ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته، بخشی از سخنان خود را به موضوع ۲۲ اسفند روز بزرگداشت اختصاص خواهند داد.

مظلومی تصریح کرد: رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانها سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته خواهند بود و در محل میز خدمت که روز جمعه ۱۷ اسفند ماه در مصلای جمعه شهرستانها مستقر است آماده پاسخگویی به جامعه ایثارگری هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن استان مازندران گفت : زنده نگه داشتن سیره و راه پر افتخار شهدا، روح ایثار، مقاومت و ایستادگی را در جامعه احیاء می کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه راه و رسم و آرمان شهدا برای همیشه در تاریخ ماندگار است، اظهار داشت: نسل های آینده ی سرزمین ما، استقلال، آزادی، امنیت و آرامش کشور خود را مدیون از خودگذشتگی و رشادت مردانی می دانند که در راه رسیدن به کمال و سعادت و دفاع از ارزش های دینی و اسلامی، خون  پاک خود را نثار کردند.

مظلومی با اشاره به اینکه امانت دار آرمان شهدا باشیم، افزود: امروز جلوه های معنوی ایثار و شهادت باید در فضای جامعه تقویت و نهادینه گردد و خیابان ها، کوچه ها، میادین به نام شهدا مزین تا یاد و نام شهیدان در اذهان مردم تا ابد زنده و جاودانه بماند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند «وظیفه ما در قبال خانواده های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان تکریم، قدرشناسی، تعظیم و سپاسگزاری است»، اظهارداشت: امروز همه باید فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی را نصب العین خود قرار دهیم و وظیفه خود را در قبال این عزیزان که خدمت رسانی بموقع و رسیدگی به مشکلات آنان است به نحو شایسته انجام و کوتاهی نکنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با ادای احترام به مقام والای شهدا و خانواده های معزز آنان تاکید کرد: امروز همه ما مدیون غیرت و مردانگی، شجاعت و از خود گذشتگی شهدا هستیم و در عمل به وصایای شهدا کوشا بوده و لحظه ای از مسیر شهدا غافل نشویم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران افزود: برنامه های ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بفرمان معمار کبیر انقلاب امام راحل، با هدف تکریم و ارج نهادن به مقام والای مردان آسمانی در شهرستانهای مازندران برگزار می گردد.

مظلومی تصریح کرد: دیدار و عیادت ائمه جمعه، فرمانداران و مسئولین ادارات از ایثارگران عزیز در قالب طرح سپاس از ۲۲ بهمن ماه در استان آغاز و تا ۲۲ اسفند ادامه دارد.

وی برگزاری تئاتر خیابانی، افتتاح گلزار شهدا، تجلیل از خادمین نماز بنیاد، جشن تولد شهدای زمستان، جشن پدران آسمانی و برگزاری نشست با نخبگان علمی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اضافه کرد: مراسم تجلیل و تکریم ازخانواده های مکرم شهدا با حضور پدران بزرگوار، مادران صبور و همسران فداکار شهدا در شهرهای استان انجام می شود

 مظلومی ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان گرانقدر گفت: مراسم عطرافشانی، غبارروبی و گلباران مزار شهدا با حضور مسئولین دستگاهها و کارکنان بنیاد همراه با اهتزار پرچم، اجرای سرود جمهوری اسلامی، شستشوی قبور شهدا با گلاب و قرائت فاتحه به ارواح مطهر شهدا بطور همزمان در گلزارهای شهدای مازندران برگزار می شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.