رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت برای اجرای بیانیه «گام دوم» نیاز به ساختار جدیدی ندارد و می‌تواند از همین ساختارهای موجود استفاده کند.

دولت برای اجرای «گام دوم» نیاز به ساختار جدید ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا فولادگر درباره بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: این بیانیه برنامه چهل سال دوم انقلاب است و می‌توان بر اساس آن چهل ساله دوم را برای نظام جمهوری اسلامی متصور شد.

وی افزود: بیانیه رهبری یک راهبرد است و رویکرد رهبری خطاب به جوانان است چرا که جز کشورهایی هستیم که هنوز نسبتاً جوان محسوب می شویم و از این ظرفیت کشور هنوز استفاده نکردیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: باید در برنامه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی بیشتر از ظرفیت جوانان استفاده کرد چرا که جوانان، آرمان خواه و عدالت خواه هستند و انرژی بیشتری دارند و طبعاً با میدان آوردن جوانان باید امید به آینده را در آنها ایجاد کرد.

فولادگر تصریح کرد: اگر از توان جوانان خوب استفاده نکنیم نمی‌شود انتظار داشت که جوانان پر انرژی و با استعداد امید به آینده داشته باشند، رهبری تأکید کردند که در تولید داخل و اقتصاد دانش بنیان از توان جوانان به درستی بهره برداری شود.

وی خاطر نشان کرد: رهبری به تکیه بر توان داخل تأکید دارند و فرمودند: باید دست روی زانوی خودمان بگذاریم و نباید فقط نگاه ما به بیرون باشد که در این صورت از درون غافل خواهیم شد و همانطور که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است باید اقتصاد درون نگر و برون زا باشد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در رابطه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی که مورد توجه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است، تاکید کرد: باید دست روی زانوی خودمان بگذاریم و بلند شویم از این رو باید طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

فولادگر به ظرفیت‌های منابع طبیعی که در بیانیه رهبری مورد توجه قرار گرفته، اشاره و خاطر نشان کرد: تنها در بخش نفت و گاز رتبه نخست را داریم و در معادن، جز ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم که ظرفیت‌های استفاده نشده ما نسبت به آنچه تا کنون استخراج کردیم یا فرآوری کردیم، خیلی ناچیز است و نشان دهنده این است که نتوانستیم آنطور که باید از منابع استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بیانیه رهبر انقلاب، راهبرد کاملاً دقیق و برای دولت و دیگر قوا و برای آینده مفید است، گفت: هر چند رئیس جمهور پس از پیام رهبری بیانیه صادر کرد اما این مهم باید در عمل اجرا شود و دولت باید این بیانیه را راهبرد خود بداند و برنامه‌های اجرایی را دقیقاً در همین فضا تنظیم کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: دولت اگر برای تحقق بیانیه رهبری نیاز به قانون دارد، لایحه ارائه دهد و اگر نیاز به قانون نیست در خود دولت مصوبات لازم را تصویب کند و در کمیسیون‌های دولت اگر لازم است کمیته‌های خود را مأمور این کار کنند و این اقدام ساختار جدیدی نیاز ندارد.

فولادگر تأکید کرد: دولت برای اجرای بیانیه «گام دوم» نیاز به ساختار جدیدی ندارد و می‌تواند از همین ساختارهای موجود استفاده کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.