معاون وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که این کشور در حال بررسی جزئیات اینستکس بوده تا روند پیوستن به آن را طی کند.

 در حال بررسی جزئیات اینستکس برای پیوستن به آن هستیم

به گزارش قدس آنلاین، مانلیو دی استفانو، معاون وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار با غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان که به رم سفر کرده است با تاکید بر اهمیت برجام و لزوم انجام تعهدات دو طرف گفت: ایتالیا علاقه مند به اجرایی شدن سازوکار مالی بین ایران و اتحادیه اروپایی است و هم اکنون در حال بررسی جزئیات اینستکس برای پیوستن به آن است.

دی استفانو افزود: ما با تمرکز بر شرکت های کوچک و متوسط و حمایت و پشتیبانی از شرکت های ایتالیایی به همکاری با ایران اعتقاد داریم و به همین علت بهترین گزینه برای حمایت از شرکت ها را مکانیسم اینستکس می دانیم.

در این دیدار که در محل وزارت امور خارجه ایتالیا برگزار شد، انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران هم درخصوص برجام با تاکید بر لزوم انجام تعهدات طرفین، ایجاد مکانیسم مالی اینستکس را اقدامی اجرایی در راستای تعهدات طرف های اروپایی برجام خواند.

وی با ابراز امیدواری برای پیوستن سایر طرف های تجاری ایران از جمله ایتالیا به این مکانیسم گفت: علاقه مندیم روند تجارت میان دو کشور به گذشته بازگردد.

انصاری همچنین بر اهمیت توجه به شرکت های کوچک و متوسط تاکید کرد و نقش آنها را در توسعه روابط اقتصادی دو کشور کلیدی دانست. معاون اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تمایزهای تحریم های یکجانبه آمریکا با تحریم های دور قبلی، شرایط فعلی را برای پیشبرد همکاریهای اقتصادی آماده تر دانست و اقدام طرف ایتالیایی در تعدیل سختگیری های فراقانونی بانک ها و موسسات ایتالیایی در برابر تجارت با ایران را خواستار شد.

انصاری پس از این دیدار در نشستی با جمعی از مدیران شرکت ها و صاحبان صنایع ایتالیا و موسسه های تجاری علاقمند به همکاری با ایران شرکت و در خصوص راهکارهای توسعه تجارت دو جانبه در شرایط موجود با انها تبادل نظر کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.