خراسان جنوبی- حجت الاسلام معلمی گفت: هرگونه خط و خط بازی بی شک حرام است و همه باید تلاش کنند در عرصه خدمت به مردم متحد باشند.

 وحدت زیر چتر ولایت محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"حجت الاسلام و المسلمین سید محمد معلمی" امام جمعه بشرویه ظهر امروز در اولین خطبه های نماز جمعه شهرستان بشرویه که به اقامت ایشان در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد  با اشاره به اهمیت ماه رجب و فضیلت های این ماه خاطرنشان کرد: اول  ماه رجب و روز ولادت امام محمد باقر (ع) از مهمترین ایامی است که دارای برکت است .

امام جمعه بشرویه افزود: ماه رجب ماه استغفار و آماده شدن برای ایام با فضیلت ماه مبارک رمضان می باشد و همچنین رجب به نام نهری در بهشت نامگذاری شده  و ثواب یک روز روزه گرفتن در این ماه باعث می‌شود تا گناهان بندگان فرو ریزد .

وی تصریح کرد :امام صادق علیه السلام در حوزه فضیلت ماه مبارک رجب خاطرنشان کرده اند اگر کسی روزهای ماه رجب را روزه بدارد از وحشت قبر نجات می یابد، کسی که دو روز آخر ماه رجب را روزه بگیرد از پل صراط به سلامت عبور می کند و اگر کسی سه روز آخر را روزه بگیرد از وحشت قیامت نجات می‌یابد.

 حجت الاسلام معلمی در خطبه های دوم نماز جمعه شهرستان بشرویه نیز با اشاره به شاخصه های امام باقر علیه السلام خاطرنشان کرد: دوران این امام دورانی حساس پس از واقعه کربلا بود و این امام همام در دوران پرستم توانستند در حوزه تبیین اعتقادات و فرهنگ اسلامی  پیش روند.

امام جمعه بشرویهدر ادامه با اشاره به اینکه داشتن سلایق گوناگون باعث پیشرفت جامعه می شود ولی باید در کنار آن وحدت نیز ایجاد گردد خاطرنشان کرد: مسلما سلایق گوناگون باعث پیشرفت جامعه می شود ولیکن در خدمت رسانی باید وحدت زبانی و دلی هم رعایت شود.

معلمیبا انتقاد به گرایش های افراطی سیاسی هم خاطرنشان کرد: بازی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی بازی است که استعمار در دامن این انقلاب گذاشته تا آنها از تفرقه و اختلاف سود ببرند اگر اختلاف‌نظرها عمیق شود و در عرصه جامعه قرار بگیرد مسلما ضرر آن را مردم خواهند دید.

 وی تأکید کرد: هرگونه خط و خط بازی بی شک حرام است و همه باید تلاش کنند برای خدمت به مردم در این عرصه متحد باشند

حجت‌الاسلام معلمی تصریح کرد :هدف باید خدمت باشد حال از هر جریانی بدون تخریب رقیب باید خدمت شود  هر مسئولی که خدمتگزار است نیز قویتر است .

امام جمعه بشرویه با اشاره به بیانیه حضرت آقا در حوزه گام دوم انقلاب اسلامی فرمود: رهبری می فرمایند که اگر می‌خواهیم به دنیا سلطه یابیم باید علم را به دست آوریم رهبری عزیزمان با امیدشان به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده اند که جوانان وارد عرصه شوند.

وی خطاب به جوانان هم گفت: جوانان عزیز ، دیده بان بزرگ کشور به شما  دل بسته اند و باید تمام تلاش خود را به کار ببرید.

 امام جمعه بشرویه افزود: رهبری جوانان را توصیه کردند که شانه را به زیر بار مسئولیت بدهند پس نیاز است و جوانان عزیز نیز در حوزه درس علم تلاش خود را بکنند و آماده باشند تا در آینده حتی در سمت‌های بسیار بالا همچون ریاست جمهوری، استانداری، وزیر و یا نماینده و فرماندار و مدیر موفق بدرخشند .

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی خدمت به مردم است خاطرنشان کرد: من آمده ام تا در خدمت مردم باشم و در سایه اتحاد همدلی و همزبانی مشکلات را رفع کنیم و اگر مسئولان به دنبال منافع حزبی و گروهی باشند دود آن به چشم همه مردم خواهد رفت.

معلمیبا تقدیر از خدمات شایسته "حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین " امام جمعه سابق شهرستان بشرویه، گفت: ایشان تلاش های بسیار خالصانه ای برای این شهرستان داشته اند و کار ما نیز مشکل تر خواهد بود و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا بتوانیم در این شهر شهید پرور و انقلابی خدمت کنی.

گفتنی است "حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس الدین" امام جمعه سابق شهرستان بشرویه نیز با ارائه گزارش از خدمات و حضور موثرشان در مدت 14 سال دراین شهرستان، از تمام مردم انقلابی بشرویه حلالیت طلبیده و خداحافظی کرد.

وی مدت 4 ماه است که در سنگر امامت جمعه شهرستان زاوه خدمت میکند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.