«نیلس آنن» وزیر کشور آلمان گفته تصمیم انگلیس برای اضافه کردن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان به فهرست «سازمان‌های تروریستی»، تأثیری بر مواضع برلین در این خصوص نخواهد داشت.

آلمان: حزب‌الله لبنان را "تروریستی" اعلام نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک مقام ارشد آلمانی روز جمعه گفت دولت این کشور از سیاست دولت انگلیس در اضافه کردن شاخه سیاسی به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» پیروی نخواهد کرد. 

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر افزود انتظار می‌رود این تصمیم به تنش در روابط آلمان با عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا منجر شود. 

«نیلس آنن»، وزیر کشور آلمان در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل تصریح کرد گروه حزب‌الله جزو احزاب سیاسی جامعه لبنان است و اتحادیه اروپا شاخه نظامی آن را به فهرست گروه‌های ممنوعه اضافه کرده است. 

انگلیس ماه گذشته، تحت فشارهای رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» اضافه کرد.

«آنن» که بعد از سفر به لبنان با اشپیگل صحبت می‌کرد گفت آلمان علاقه‌مند به حفظ ثبات لبنان است و تصمیم انگلیس تأثیر مستقیمی روی موضع آلمان یا اتحادیه اروپا نخواهد داشت. 

 اتحادیه اروپا حزب‌الله لبنان را به صورت دو بخش سیاسی و نظامی به رسمیت شناخته و بخش نظامی آن را در فهرست تحریم قرار داده است.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند. واشنگتن همچنین در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن حزب‌الله با استقبال رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و آمریکا مواجه شده است. این رسانه‌ها پیش از این هم بارها کشورهای اروپایی را خطاب قرار داده و از آن‌ها خواسته بودند حزب‌الله را تحریم کند. 

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است و در انتخابات اخیر پارلمان لبنان هم با وجود اقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.