وکیل پایه یک دادگستری و وکیل بابک زنجانی از کمیسیون اصل ۹۰ خواست تا به نقل و انتقالات اموال منقول و غیر منقول بابک زنجانی رسیدگی کند گفت: شرکت قشم ایر به شرکت ملی نفت واگذار شده و الان می‌گویند که ۱۱۰ میلیارد تومان زیان ده شده که این موضوع هزینه‌کرد از جیب بیت‌المال است.

کمیسیون اصل ۹۰ به نقل و انتقالات اموال منقول و غیر منقول بابک زنجانی ورود کند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، رسول کوهپایه‌زاده وکیل پایه یک دادگستری و وکیل بابک زنجانی اظهارداشت: امروز آقای بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کردند که شرکت هواپیمایی قشم ایر ظرف ۱۰ ماه گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان زیان‌ده بوده و این شرکت به افراد بازنشسته منتقل شده است.

وی افزود: شرکت هواپیمایی قشم ایر یکی از شرکت‌های متعلق به آقای بابک زنجانی بود که در بدو بازداشت بدون صدور رأی قطعی، ایشان با حسن نیت و داوطلبانه طی وکالت رسمی این اموال را به شرکت ملی نفت ایران منتقل کردند.

کوهپایه زاده بیان داشت: مطلبی که هست این است که شرکت هواپیمایی قشم ایر چند سال قبل و در زمان مدیریت موکل بنده یکی از بهترین و معتبرترین برندهای هواپیمایی بود ولی امروز متأسفانه به گفته سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با احراز برخی از تخلفات در این انتقالات، ۱۱۰ میلیارد تومان زیان ده شده در صورتیکه این اموال برای بیت‌المال است و اینها از بدهی بابک زنجانی کسر شده و به عنوان بخشی بیت‌المال قطعاً محسوب می‌شود.

وکیل پایه یک دادگستری و وکیل بابک زنجانی در ادامه گفت: هرگونه تخلف، کوتاهی، احمال و قصور در نگهداری و مدیریت و احیاناً عدم کفایت و صلاحیت لازم ضرر مستقیم به بیت‌المال تحمیل خواهد کرد و امروز ۱۱۰ میلیارد تومان زیان‌ ده شده است. 

وی افزود: این شرکت فقط یکی از اموال آقای بابک زنجانی است که به عنوان مشت نمونه خروار است.

کوهپایه زاده بیان داشت: خواهشمندم از نمایندگان مجلس که براساس وظیفه قانونی و شرعی و ملی و وظیفه نظارتی خود طرح تحقیق و تفحص انتقال اموال آقای زنجانی به شرکت ملی نفت و شرکت ملی نفت ایران به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی را تصویب کنند و کمیسیون اصل ۹۰ که به یکی از همین اموال که قشم ایر است ورود کرده، نسبت به سایر اموال هم ورودپیدا کرده و بررسی کند چرا که اموال ایشان اموال متعدد در زمینه های تولیدی، خدماتی، شرکت‌های مختلف، اموال منقول و غیر منقول، هتل‌ها و غیره است.

وکیل پایه یک دادگستری گفت: اینکه آیا تشریفات قانونی این نقل و انتقالات به درستی صورت گرفته و تخلف، اهمال و کوتاهی صورت نگرفته و آیا موارد زیان ده دیگری نداریم که همه اینها از جیب بیت‌المال در حال پرداختن است.

وی در پایان گفت: خواهشی که ما داریم از نمایندگان مجلس به خصوص کمیسیون اصل ۹۰ ورود به کل پرونده اموال موکل که به شرکت نفت منتقل شده و متقاضی تحقیق و تفحص در این خصوص واماده ارائه اسناد ومدارک وتوضیحات لازم هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.