استاندار خراسان رضوی گفت: با همت همه دستگاه های حاکمیتی و مشارکت مردم، خراسان رضوی در حوزه اقتصادی و توانمندسازی جوامع محلی به الگوی کشوری تبدیل خواهد شد.

خراسان رضوی در حوزه اقتصادی به الگوی کشوری تبدیل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در مسجد جامع شهرستان جوین برگزار شد، اظهار کرد: ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی سپری شد و ملت ایران در این سال ها، تلخی ها و شرینی های بسیاری را تجربه کرده است اما حالا در آغاز دهه پنجم انقلاب باید راه دیگری را در پیش گرفت.

وی افزود: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب برای جلوگیری از تداوم جمهوری اسلامی اقدامات گوناگونی انجام دادند و حتی برای رسیدن به اهداف شوم خود جنگ ۸ ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند اما فرزندان رشید این مرز و بوم بدون هیچ چشم داشتی در مقابل تجاوزگران ایستادند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه، با تاکید بر اینکه در دهه پنجم انقلاب نمی توان کشور را همانند ۴ دهه اول انقلاب اداره کرد، گفت: در ۴۰ سال گذشته خدمات زیربنایی بسیار خوبی در مناطق مختلف کشور ارائه شده است و همه دولت های پس از انقلاب در حد توان به مردم خدمت رسانی کرده اند اما به نظر می رسد که اکنون باید با شیوه جدید مدیریتی، کشور را در مسیر تعالی قرار داد.

وی از وحدت رویه به عنوان یکی از الزامات شیوه جدید مدیریت کشور یاد کرد و افزود: بر اساس قانون اساسی، وجود گروه ها و جناح های سیاسی در کشور هیچ مشکلی ندارد بلکه موجب رشد و بالندگی کشور خواهد شد اما فعالیت سیاسی نباید به قیمت اختلاف و درگیری و عقب افتادگی کشور باشد.

رزم حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به آحاد مردم است و نباید به آفت اختلافات سیاسی دچار شود، تاکید کرد: با اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی، ضمن ایجاد انسجام در بین دستگاه های حاکمیتی، تمرکزگرایی اداری را تاحدودی کاهش داده و اختلافات سیاسی را به حداقل ممکن می رساند.

وی از ائمه جمعه به عنوان ناظران عالی مثلث توسعه اقتصادی یاد کرد و افزود: بر اساس فرمایش ائمه معصومین(ع)، کسی که در راه معاش زندگی خود و خانواده اش کار می کند، مجاهد اقتصادی است بنابراین علمای دین باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج دهند و مجاهدان اقتصادی را تکریم کنند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در سایه تمکن مالی و شرایط مناسب اقتصادی می توان عبادت کرد؛ اقتصاد ابزاری برای تعالی انسانی است اما تا به امروز از این مهم غفلت کرده ایم و حالا سیاسی ترین کار در دهه پنجم انقلاب اسلامی پرداختن به اقتصاد و معیشت مردم است.

وی گفت: چرا در شرایط جنگ اقتصادی باید از اصولگرایی و اصلاح طلبی حرف بزنیم؟ این چه ادبیاتی است که به کار می بریم؟ چرا بین مردم انشقاق ایجاد کنیم و وحدت رویه را برهم  بزنیم؟ رهبر معظم انقلاب هم بارها فرموده اند که ما چنین ادبیاتی را قبول نداریم.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه شهدا برای سربلندی و ایجاد جامعه متمکن و متدین جان فشانی کرده اند، تصریح کرد: آیا شهدا در دوران دفاع مقدس یا انقلاب اسلامی جان خود را فداکردند که آسیب های اجتماعی در کشور افزایش یابد؟ کدام خانواده شهید می پذیرد که جامعه ای عقب افتاده داشته باشیم؟

وی ادامه داد: عزت اسلامی به این معناست که همه افراد جامعه با تکیه بر توان و استعداد خود، زندگی شان را اداره کند. علمای دین باید در این زمینه با مردم سخن بگویند و نهضت فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جای جای استان به راه بیاندازند.

استاندار خراسان رضوی کارآفرینان و سرمایه گذاران را مجاهدان اقتصادی برشمرد و افزود: یک یک سرمایه گذار که به رغم فعالیت در بخش خصوصی، به صورت داوطلبانه وارد عرصه اقتصادی می شود و از همه توان خود برای اشتغال زایی و توانمندسازی مردم استفاده می کند، قطعا مجاهد اقتصادی است و باید توسط آحاد جامعه تکریم شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار دستگاه های حاکمیتی، دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در خدمت مدل مثلث توسعه اقتصادی خواهند بود تا از این طریق ضمن توانمندسازی مردم، زمینه مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به روستاها فراهم شود

منبع: استانداری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.