همایش واگذاری هشتاد هزارمین املاک علوی به محرومان کشور با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و رئیس بنیاد مستضعفان آغاز شد.

آغاز همایش واگذاری هشتاد هزارمین املاک علوی +جدول واگذاری‌ها

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، قبل از انقلاب املاک متعددی توسط پهلوی اول در نقاط مختلف کشور به ویژه در مناطق شمالی از دست صاحبان آنها خارج شده و نهایتا در دوران پهلوی دوم در اختیار بنیاد پهلوی قرار  داده شد. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حکم دادگاه های انقلاب اموال و املاک خاندان پهلویمادره و در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و مقرر شد منافع آن در راستای کمک به محرومان و مستضعفانصرف شود.

بعد از صدور احکام دادگاه ها بنیاد تا سا ۸۳ به صورت تدریجی و محدود قطعات را به مردم واگذار کرد و نیمه دوم دهه هشتاد با تاکید رهبر معظم انقلاب کارگروهی مشترک از بنیاد و دفتر رهبر معظم انقلاب ابعاد موضوع را بررسی و در نهایت سال ۹۱ واگذاری املاک به تصویب هیئت امنای بنیاد رسید و مرحله دوم واگذاری ها از سال ۹۲ آغاز شد.

بر اساس این گزارش از سال ۹۲ تاکنون در ۱۶ استان کشور در مجموع ۸۰ هزار و ۴۸ سند املاک علوی به مبلغ ۱۵۹۳۰ میلیارد ریال (۱۵۹۳ میلیارد تومان) به محرومان وگذار شده است. میزان تخفیف در این واگذاری ها از ۹۴ تا ۱۰۰ درصد بوده است. حدود ۴۰ هزار از این املاک مربوط به استان های شمالی (گلستان، گیلان، مازندران و خراسان شمالی) است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.