از سال ۹۱ تاکنون ۸۰ هزار و ۴۸ فقره اراضی علوی به مساحت ۲۲۶ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۷۱ مترمربع و به ارزش ۱۵۹۳ میلیارد تومان به مستضعفان واگذار شده است.

واگذاری ۸۰ هزار سند اراضی علوی به ارزش ۱۵۹۳ میلیارد تومان از سال ۹۲

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مراسم اهدای هشتاد هزارمین سند املاک علوی امروز در ساختمان بنیاد مستضعفان و با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور، برخی ائمه جمعه و استانداران و نمایندگان مجلس و رئیس بنیاد علوی آغاز شد.

بنا بر این گزارش املاک علوی به املاکی گفته می‌شود که قبل از انقلاب توسط خاندان پهلوی به زور از مردم گرفته شده بود و پس از انقلاب اسلامی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و تا سال ۸۳ به تدریج به مردم واگذار می‌شود.

از سال ۸۳ تا ۹۱ این واگذاری متوقف می‌شود، در سال ۹۰ آیین‌نامه‌ای در هیأت امنای بنیاد مستضعفان به تصویب می‌رسد که برای استان‌های مختلف و شرایط خاص هر ملک تعاریفی مطرح می‌شود و طی آن واگذاری املاک بر اساس شرایط ملک و فرد به صورت رایگان یا تا ۹۰ درصد تخفیف آغاز می‌شود.

کارگروهی در این باره با حضور نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری تشکیل می‌شود که بازدید میدانی از این املاک انجام می‌شود و در سال ۹۱ کلیات موضوع تصویب و از سال ۹۲ واگذاری املاک علوی بر اساس شرایط جدید آغاز می‌شود.

کاربری این املاک تجاری، مسکونی، کشاورزی و باغی است.

واگذاری‌ها در ۵۹ سفر توسط رئیس بنیاد مستضعفان انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.