۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 648182

کاپیتان بارسلونا با شرکت در بازی این تیم مقابل رایو وایکانو رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

لیونل مسی رکورد اینیستا را شکست

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، لیونل مسی با حضور در بازی خانگی شب گذشته (شنبه) بارسلونا مقابل رایو وایکانو در هفته بیست و هفتم لالیگا، رکورد هم‌تیمی سابقش آندرس اینیستا را برای انجام بیشترین بازی در لالیگا با پیراهن بارسلونا شکست.

کاپیتان آرژانتینی که گل دوم برد ۳ بر یک تیمش را زد، در مجموع ۴۴۳ بار با پیراهن بارسلونا در لالیگا به میدان رفته است و از این حیث رکورد اینیستا را با ۴۴۲ بازی شکست. اکنون تنها یک بازیکن بیشتر از مسی با پیراهن بارسا در لالیگا بازی کرده که آن بازیکن ژاوی هرناندس با ۵۰۵ بازی است.

مسی در تاریخ ۱۶ اکتبر سال ۲۰۰۴ اولین بازی‌اش را برای بارسلونا در لالیگا انجام داد، دیداری که بارسا در دربی کاتالونیا، رقیب همشهری‌اش اسپانیول را در خانه این تیم با نتیجه یک بر صفر شکست داد. در آن بازی مسی ۱۷ ساله بود. از آن زمان تا کنون مسی رکوردهای زیادی را در این تیم جابجا کرده است، از جمله رکورد گلزنی در لالیگا که با ۴۰۸ گل نه تنها در بارسلونا که در تاریخ لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا به نام او ثبت شده است.

مسی همچنین موفقترین بازیکن تاریخ بارسلونا از حیث کسب پیروزی در لالیگا با ۳۳۱ برد است. ژاوی با وجود انجام ۶۳ بازی بیشتر در لالیگا نسبت به مسی، ۳۲۲ بار طعم پیروزی در این رقابت‌ها را چشیده بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.