مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فعالیت همیاران پلیس در سطح کشور ۱۷ درصد خسارات مالی و ۳ درصد خسارات جانی را کاهش داده است.

فعالیت همیاران پلیس در کشور ۱۷ درصد خسارات مالی را کاهش داده است

به گزارش قدس آنلاین ، قاسمعلی خدابنده یکشنبه ظهر در مراسم نمادین آماده باش نوروزی همیاران پلیس که در فرهنگسرای مشهد برگزار شد اظهار کرد: همیاران پلیس پل ارتباطی میان پلیس و خانواده‌ها هستند و خانواده‌ها بخاطر رابطه صمیمی و علاقه‌ای که به فرزندان خود دارند تذکر و توصیه آن‌ها را مبنی بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی می‌پذیرند تا جان خانواده آن‌ها در جاده‌ها و مسافرت‌ها حفظ شود.

وی افزود: براساس آمارهایی که از طرف پلیس راهور منتشر شده است فعالیت همیاران پلیس در سطح کشور ۱۷ درصد خسارات مالی و ۳ درصد خسارات جانی را کاهش داده است و این آمارها نشان می‌دهد این موضوع نتیجه بخش بوده است و می‌توان با آموزش‌های بیشتر و افزایش تعداد همیاران پلیس در جهت کاهش بیشتر خسارات و تلفات جانی گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در آستانه سال جدید مسافرت‌های نوروزی افزایش می‌یابد و خراسان رضوی یکی از استان‌های مقاصد سفر است و بسیاری ترجیح می‌دهند سال نو را در کنار مضجع شریف امام رضا (ع) باشند، به همین دلیل حجم سفرها به مشهد افزایش می‌یابد و آمارها نشان می‌دهد در سال قریب به ۳۰ میلیون زائر به استان خراسان رضوی مسافرت می‌کنند.

وی گفت: هر ساله حوادث متعددی در جاده‌ها اتفاق می‌افتد که شناسایی نقاط حادثه خیز و حضور به موقع پلیس راهور مقدار زیادی از این حوادث و تلفات را کاهش داده است اما هنوز هم این آمار بالاست و یکی از راه‌های کاهش این تصادفات و تلفات فرهنگ سازی، گفتمان سازی و آموزش قوانین و مقررات رانندگی به افراد جامعه و بخصوص به دانش آموزان است.

خدابنده تصریح کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که میان وزارت آموزش و پرورش و پلیس راهور کشور منعقد شده است آموزش دانش آموزان در زمینه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: این آموزش‌ها در قدم اول در ذهن خود دانش آموز نهادینه می‌شود تا در آینده هنگامی که اجازه رانندگی پیدا کرد قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کند و در قدم بعدی اگر احساس کرد یکی از اعضای خانواده، مقررات رانندگی را رعایت نمی‌کند حتماً به وی تذکر دهد تا رفتارش را در این زمینه اصلاح کند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.