خراسان شمالی-سامانه نسخه نویسی الکترونیک، در ۳۱ استان کشور با حضور وزیر بهداشت از طریق ویدئو کنفرانس به طور همزمان،رونمایی و افتتاح شد.

طرح نسخه نویسی الکترونیکی در اسفراین افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اسفراین، همزمان با سراسر کشور، طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان اسفراین با حضور طاهر رستمی فرماندار این شهرستان، رضا چاهی معاونت پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل بیمه سلامت استان، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی و رئیس نظام پزشکی شهرستان اسفراین افتتاح شد.

طاهر رستمی فرماندار اسفراین در این مراسم، اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی را عامل مهمی در کاهش هزینه‌ها برشمرد و افزود: در اجرای این طرح خطاهای پزشکی نیز کاهش می یابد و همچنین فرایند سیستم بروکراسی اداری کوتاه‌تر می‌شود.

وی با اشاره به قانون انتشار آزاد اطلاعات، اظهار داشت: اجرای این طرح مستلزم کوتاه شدن فرایند کار و احترام به حقوق شهروندی است و برای این منظور شفافیت در اجرای کار و تکریم بیماران نیز مدنظر قرار گیرد.

وی مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها را براساس آمار صحیح عنوان و تاکید کرد: برای اجرای طرح نسخ و دفترچه های الکترونیکی باید آمار دقیق احصا شود.

فرماندار اسفراین ضمن بیان خدمات انجام شده در حوزه سلامت و بهداشت مردم، گفت: با توجه به شاخص ها و ظرفیتهای مطرح شده، در خصوص اجرای طرح نسخه الکترونیکی، اسفراین به عنوان شهرستان پایلوت استانی اعلام شد.

رضا چاهی معاونت پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل بیمه سلامت نیز در ادامه ضمن ارائه گزارش در خصوص اجرای طرح، اظهار داشت: سامانه نسخه نویسی الکترونیک، در ۳۱ استان کشور با حضور وزیر بهداشت از طریق ویدئو کنفرانس به طور همزمان،رونمایی و افتتاح شد.

وی ادامه داد: در راستای ارتقا و توسعه خدمات الکترونیک سلامت، از سه سال قبل، طبق قوانین برنامه ششم توسعه طرح حذف دفترچه های کاغذی و جایگزینی نسخه الکترونیکی تدوین و آغاز شد. که امروز شاهد افتتاح و رونمایی آن در شهرستان اسفراین بودیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.