رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در ارتباط با مسائل کمیته امداد و مشکلات آن باید هم‌افزایی بین دستگاه‌ها ایجاد شود، ما باید در غالب کمیته سه‌جانبه شامل آستان قدس رضوی، کمیته امداد و شورا و شهرداری تقسیم کار کنیم. آستان قدس زمین داده، ما پروانه بدهیم و کمیته امداد ساخت‌وساز انجام دهد تا این حرکت جهادگونه انجام شود و ما ظرف دو سال بتوانیم مشکل مسکن محرومان شهر را برطرف کنیم.

پیشنهاد رئیس شورای شهر مشهد برای حل مسکن محرومان

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری امروز در پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد در محل سالن جلسات علنی، اظهار کرد: شنبه ۱۸ اسفند بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی بود که تلاش ایشان فراهم‌کردن اتحاد و تطبیق بین دین، نیازها و شرایط جامعه مدرن و به دنبال اتحاد بین تمام گرایش‌های مذهبی بود و تلاش زیادی انجام داد.

وی افزود: یکشنبه شهادت امام هادی(ع) بود که علی‌رغم محدودیت‌ها، جایگاه ایشان کمک زیادی به تشیع داشت. چهارشنبه نیز روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده که از مردم می‌خواهیم در مراسم غبارروبی شهدا شرکت کنند. ما یاد شهدا را گرامی می‌داریم.

حیدری بیان کرد: شنبه نیز سالروز شهادت مهدی باکری است که از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس و قبل از حضور در میدان نبرد، شهردار ارومیه بوده است. از مشی زندگی و مدیریت ایشان در شهرداری خاطرات و نکات برجسته‌ای بیان شده که این چهره‌ها انسان‌هایی نادر هستند. این روز را روز شهردار نامگذاری کردند و امیدواریم تمام شهرداران زندگی شهید باکری که مدیریت خالصانه، مردمی و جهادی داشتند را الگو و سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روزهای پایانی سال، عنوان کرد: تمام ظرفیت‌های شهرداری در این روزها بسیح شده که شرایط لازم را فراهم کنیم تا شهروندان و زائران شرایط مناسب‌تری داشته باشند. همه باید تلاش کنیم و راه و رسم میزبانی را به نحو احسن فراهم نماییم. در روزهای پایانی سال سرکشی به حوزه‌هایی که کارهای خدماتی انجام می‌دهند باید صورت گیرد تا نقایص به موقع برطرف شود. از مدیران شهرداری، شهردار و معاونان این مطالبه جدی را داریم. با توجه به اینکه در پایان سال به پرداخت حقوق و مطالبات کارمندان شهرداری رسیدگی و توجه می‌شود و به خوبی نیز انجام شده اما یک نکته نباید مغفول باشد و آن زحمات پاکبانان است. این مطالبات از طریق پیمانکاران و کارگزاران انجام می‌شود که باید مراقبت جدیی صورت گیرد تا به تعویق نیفتد.

وی ادامه داد:از ابتکار شهردار تشکر می‌کنیم که از امشب به مدت ۸ شب میزبان پاکبانان و پرسنل حوزه خدمات‌رسانی فضای سبز مشهد در سالن شهید بهشتی هستند که برای ۳۲ هزار نفر مراسم برگزار و از آن‌ها تقدیر می‌شود.

حیدری با بیان اینکه «در ارتباط با مسائل کمیته امداد و مشکلات آن باید هم‌افزایی بین دستگاه‌ها ایجاد شود»، تصریح کرد: ما باید در غالب کمیته سه‌جانبه شامل آستان قدس رضوی، کمیته امداد و شورا و شهرداری تقسیم کار کنیم. آستان قدس زمین داده، ما پروانه بدهیم و کمیته امداد ساخت و ساز انجام دهد تا این حرکت جهادگونه انجام شود و ما ظرف دو سال بتوانیم مشکل مسکن محرومین در شهر را برطرف کنیم. ما در همین قالب قرارداد ۳ هزار واحد را بستیم. این کار با هم‌افزایی امکان‌پذیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تبریک به حجت‌الاسلام رئیسی به سبب انتصاب وی به ریاست قوه‌قضاییه، گفت: موضوع عدالت، مبارزه با فساد و شفافیت در دستگاه قضایی از مطالبات جدی است که در حوزه عدالت و تامین حقوق شهروندی یکی از مطالبات جدی نخبگان و مردم است که امیدواریم این آمال و آرزوها را تحقق بخشند. از همراهی‌ها و کمک‌های ایشان تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: ما امروز، فردا و پس‌فردا در قالب جلسات صبح و بعد از ظهر اصلاح بودجه ۹۷ و ۹۸ شهرداری را داریم که اعضا ساعت‌ها با وسواس و دقت آن را بررسی کردند. یک ویژگی که آن را مدنظر قرار دادیم این دغدغه بود که پیش‌بینی‌ها با برنامه‌های عملی تطابق داشته باشد که کار سختی بوده است. از کمیسیون‌ها تشکر می‌کنیم و امیدواریم در موعد مقرر بودجه را مصوب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.